يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲
مسئول روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی در گفتگو با خراسان تایم:

گزارشی تفصیلی از عملکرد اداره کل تامین اجتماعی از آغاز تاکنون

زمانی که کارگر و کارفرما ضرورت بیمه اجتماعی را درک کنند، روند کار آسانتر خواهد شد و این ممکن نیست جز از طریق کار فرهنگی بسیار مداوم و اثر گذار.
گزارشی تفصیلی از عملکرد اداره کل تامین اجتماعی از آغاز تاکنون
 
مسئول روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خراسان تایم با بیان اینکه اداره کل  تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در مهر 83 از خراسان بزرگ انقطاع یافته است؛ بیان کرد: تاسیس این اداره در راستای مشتری مداری و طرح تکریم ارباب رجوع صورت گرفته است و این اداره جزء اولین سازمان هایی بود که با ایجاد اداره کل در استانی تازه تاسیس در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مخاطبین خود گام برداشته است.
 
آقای تیزکاری در ادامه با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی در بهمن ماه 1383 رسما کار خود را با استقرار در ساختمان بایگانی اسناد شروع و در شهریور ماه سال 94 به ساختمان جدید واقع در سایت اداری که توسط معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد منتقل گردید؛ گفت: در این 12 سالی که از عمر این سازمان می گذرد تعداد بیمه شدگانی که تحت پوشش حمایتها و خدمات سازمان قرار دارند به تعداد110 هزار و 257 بیمه شده اصلی و 18 هزار و 324 مستمری بگیر است که درمجموع با احتساب افراد تحت تکفلشان 332 هزار نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی ادامه داد: همچنین ماهانه رقمی بالغ بر 150میلیارد ریال نیز به عنوان حقوق و مستمری به بازنشتگان، بازماندگان واز کارافتادگان پرداخت می شود.
 
مسئول روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه این اداره هم اکنون با 9 شعبه اصلی در سطح شهرستانهای استان فعال می  باشد؛ ادامه داد: اداره کل استان خراسان جنوبی با داشتن مجموعاً 200 کارمند در حال خدمت رسانی به 110257 نفر بیمه شده اصلی و 18324 نفر مستمری بگیر می باشد که با توجه به بُعد خانوار در استان و تعداد افراد تبعی بیمه شدگان و مستمری بگیران جمعیتی بالغ بر 332 هزار نفر که معادل ۴۲ درصد جمعیت استان و 70درصد جمعیت شهری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
 
آقای تیزکاری ضمن اشاره به اجرایی شدن طرح پرداخت متمرکز حقوق به مستمری بگیران از خرداد ماه سال 95؛ گفت: از مزایای این طرح امکان کنترل مستمری در همه مراکز استانی است که اگر محل سکونت و آخرین شعبه پرداخت کننده مستمری بگیران تفاوت داشته باشد قادر به پیگیری یا بررسی مستمری خود خواهند بود همچنین به دلیل اصلاح سامانه پرداخت، آن دسته از بازنشستگانی که در سال گذشته تغییری در زمان دریافت مستمری خود نداشتند، زمان دریافت مستمری آنها در این مرحله اصلاح می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کا تامین اجتماعی با بیان اینکه زمان دریافت مستمری بازنشستگانی که در سال قبل مشمول برنامه نظام پرداخت متمرکز مستمری بودند تغییری نخواهد داشت، گفت:  مستمری آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که از طریق بانک هایی غیر از بانک رفاه کارگران پرداخت می شود و همچنین بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حروف "کاف" تا "ی" آغاز می‌شود؛ طی سه ماه به بیست و هفتم ماه انتقال می یابد. این برنامه طی ماه های آبان و آذر اجرایی می شود و دو گروه بازنشستگانی که اعلام شد در این دوره در هر ماه مستمری خود را با حداکثر 3 روز تغییر در یافت می کنند.
 وی ادامه داد: این برنامه برای برقراری عدالت در پرداخت مستمری و رفع همپوشانی‌ها اجرایی می شود و با تکمیل آن مستمری تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی از یک حساب و به صورت متمرکز پرداخت می‌شود.

تیزکاری در ادامه خاطرنشان کرد: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با گروههای مخاطب از طریق بستر قانونی انجام می شود؛ اما قانون به تنهایی تمامی این ارتباط را هموار نمی کند و تا زمانی که کارگر و کارفرما ضرورت بیمه شدن و پرداخت حق بیمه را درک نکنند، فرایند پرداخت حق بیمه و ارایه خدمات تنها یک جبر قانونی تلقی خواهد شد، و امکان گریز از آن نیز همواره فراهم بوده و هست. اما زمانی که کارگر و کارفرما ضرورت بیمه اجتماعی را درک کنند، روند کار آسانتر خواهد شد و این ممکن نیست جز از طریق کار فرهنگی بسیار مداوم و اثر گذار.
 
مسئول روابط عمومی سازمان اداره کل تامین اجتماعی ضمن برشماری مهمترین اقدامات اداره کل استان؛ اضافه کرد:  طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از تاریخی که بخشنامه مورد نظر ابلاع گردید عملیاتی واجرایی شد که در این خصوص جلسات متعددی با همکاران شعب وبدهکاران کلان برگزار گردید لذا تا کنون تعداد 240 مورد درخواست ثبت دفتر شده و در کمیته استانی نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است که تعداد 85 درخواست برابر بخشنامه مربوطه از این بخشودگی استفاده نموده اند.
 
وی در ادامه گفت: البته با توجه به اینکه این استان یک استان محروم و غیر صنفی است همچنین خشکسالی های اخیر که قریب به 18 سال دامنگیر این استان بوده و کلیه فعالیتهای صنفی، معدنی وخدماتی را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ کارگاههای فعال که شرایط بخشنامه را شامل شده اند محدود بوده اند. 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۴۷۵
کلمات کليدی: روابط عمومی ، تامین اجتماعی ، سازمان ، اداره ، فرهنگ ، بیمه ؛