بازاریابی اجتماعی، رویکردی کاربردی برای ترویج مبانی دینی است

7 آبان 1396 ساعت 17:54

مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: بازاریابی اجتماعی در بستر بازاریابی ایجاد شده و علم نوظهوری نسبت به بازاریابی است که به منظور روش مندکردن فرهنگ‌سازی مبانی دینی و اجتماعی کاربرد دارد.


به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، لیلا محمودی، امروز( هفتم آبان‌ماه)، در کارگاه بازاریابی اجتماعی در اردوگاه امام خمینی(ره) کمیته امداد استان اظهار کرد: در سال 1950، نخستین بار مفهوم بازاریابی اجتماعی در هند با عنوان برنامه سلامت خانواده مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن در 1970 دولت سوئد، استرالیا و کانادا نیز از همین رویکرد برای ترویج رفتارهای اجتماعی صحیح در حوزه سلامت بهره بردند.
وی بیان کرد: زمانی که آموزه‌های بازاریابی را در حوزه اجتماعی به کار گیریم، به آن بازاریابی اجتماعی اطلاق می‌شود.
مسئول هماهنگی دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، افزود: هدف اصلی در بازاریابی تجاری، کسب سود است اما در بازاریابی اجتماعی، سودآوری مطرح نیست.
محمودی ادامه داد: اما هدف در بازاریابی اجتماعی، تغییر رفتارها، افزایش دانش و ادراک و تغییر سبک زندگی، روش‌ها و باورها است.
وی با بیان اینکه در واقع هدف نهایی در بازاریابی اجتماعی، رفاه فرد و اجتماع است، تصریح کرد: اما وجه اشتراک این دو نوع بازاریابی در روش کار و به کارگیری آمیزه‌های بازاریابی است.
مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به اندازه‌ای که دین اسلام، پیشنهادهای مفید و اثربخشی و ایده­های متعالی برای بهتر زیستن ارائه داده­است، نتوانسته­ایم روشمند و متناسب با متغیرهای زمانی به ترویج آن بپردازیم.
محمودی ادامه داد: متأسفانه نتوانستیم به درستی در حوزه مفاهیم اسلام مانند انفاق و صدقه، بازاریابی اجتماعی را عملی کنیم و در واقع این مفاهیم را در جامعه ترویج دهیم.
وی با بیان اینکه آنچه که باعث نقص در این مورد شده است، عدم روش‌مندی ما است، افزود: بازاریابی اجتماعی یک نظام برای پیاده سازی چگونگی گسترش مفاهیم دینی و مذهبی پیشنهاد می­دهد.
مسئول هماهنگی دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازاریابی اجتماعی به ما کمک می‌کند که مفاهیم دینی از جمله انفاق را گسترش داده و پذیرش جامعه در این مورد را افزایش دهیم.
وی افزود در دبیرخانه علمی آسیب­های اجتماعی استان رویکرد بازاریابی اجتماعی مورد اتفاق نظر آراء اعضاء است و کلیه فعالیت­های این گروه با رویکرد بازاریابی اجتماعی ساماندهی شده­است. 

انتهای پیام/4


کد مطلب: 10020

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/10020/بازاریابی-اجتماعی-رویکردی-کاربردی-ترویج-مبانی-دینی

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir