به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس، حسن ماسوری، اظهار داشت: با برنامهریزیهای صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این ادارهکل شاهد افزایش چشمگیر شاخصهای حمل بار نظیر تناژ بارگیری، تخلیه و تن کیلومتر بار حمل شده، از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راهآهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی افزود: شاخص تناژ بارگیری از ابتدای سال جاری تا کنون با حمل سه میلیون و 180 هزار و 457 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو میلیون و 452 هزار و 942 تن از رشد 30 درصدی برخوردار بوده و جایگاه سومی بارگیری در بین مناطق 19 گانه راهآهن جمهوری اسلامی ایران به این ادارهکل تعلق گرفت.
مدیرکل راهآهن شرق با برشمردن افزایش دیگر شاخصهای حمل بار در این ادارهکل ادامه داد: در هفت ماهه ابتدای سال جاری با 975 هزار و 715 تن تخلیه بار شامل سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گوگرد، ریل، ترواورس بتونی و ادوات خط رشد 217 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تخلیه 307 هزار و 473 تن تجربه کردیم و در شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز با دو میلیارد و 307 میلیون و 950 هزار و 158 تن کیلومتر شاهد افزایش 12.2 درصدی نسبت به سال قبل با دو میلیارد و 057 میلیون و 266 هزار و 300 تن کیلومتر بودهایم.
ماسوری حمل بارهای حجیم، حمل و نقل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک و سوانح جادهای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و خاطرنشان ساخت: راهآهن شرق (خط آهن بافق – طبس – مشهد) به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور میباشد که جابجایی 9 میلیون تن بار بر اساس برنامه پیشبینی حمل بار در سال جاری برای این ادارهکل در نظر گرفته شده است که با ظرفیتهای بسیار خوب این منطقه و توسعه زیرساختها وشناسایی و رفع گلوگاههای ریلی تحقق این مهم دور از دسترس نیست چرا که براساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بایستی حمل بار از جادهها به ریل منتقل گردد.
لازم به ذکر است ادارهکل راهآهن شرق با یک هزار کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسانرضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علیرغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخصهای عملکردی از نواحی با سابقه راهآهن سبقت بگیرد.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , بارگیری , راهآهن