چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
طی شش ماهه ال امسال؛

ثبت بیش از 13 هزار تماس با سامانه 1480 در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی: در 6ماهه اول سال امسال بالغ بر 13 هزار تماس با سامانه 1480 استان خراسان جنوبی صورت گرفته است .
ثبت بیش از 13 هزار تماس با سامانه 1480 در خراسان جنوبی
 
به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی عرب نژاد، امروز (یکم آذرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی مردم استان در 6 ماهه اول امسال، 13 هزار و 500 تماس تلفنی با سامانه 1480 صورت گرفته است.
وی افزود: ازآنجایی که درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می کنند بهزیستی نیز باید امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم کند که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی 1480 را فراهم شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مشاوره تلفنی با سامانه 1480 شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه ها است.
وی تصریح کرد: این مشاوران از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه های مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیادو جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل را ارائه می کنند.
عرب نژاد یادآور شد: تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چون تنها سامانه های سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از 148 به 1480 تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.
وی تصریح کرد: بیشترین تماس های گرفته شده مشکلات بین فردی به ویژه مشکلات و چالش های بین همسران است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی ازسیاست های بهزیستی ارتقاءسلامت اجتماعی جامعه با استفاده از مراکز مشاوره اس، افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با مشاوران و کارشناسان سامانه تلفنی1480، اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را دریافت می‌کنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند .

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۰۵۶۳
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , مشاوره , بهزیستی