به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی عرب نژاد، امروز (یکم آذرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی مردم استان در 6 ماهه اول امسال، 13 هزار و 500 تماس تلفنی با سامانه 1480 صورت گرفته است.
وی افزود: ازآنجایی که درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می کنند بهزیستی نیز باید امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم کند که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی 1480 را فراهم شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مشاوره تلفنی با سامانه 1480 شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه ها است.
وی تصریح کرد: این مشاوران از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه های مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیادو جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل را ارائه می کنند.
عرب نژاد یادآور شد: تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چون تنها سامانه های سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از 148 به 1480 تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.
وی تصریح کرد: بیشترین تماس های گرفته شده مشکلات بین فردی به ویژه مشکلات و چالش های بین همسران است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی ازسیاست های بهزیستی ارتقاءسلامت اجتماعی جامعه با استفاده از مراکز مشاوره اس، افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با مشاوران و کارشناسان سامانه تلفنی1480، اطلاعات، پیشنهادها و آگاهیهای لازم را دریافت میکنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره ارجاع داده میشوند .
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , مشاوره , بهزیستی