به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، میر امینی روز گذشته در بازدید از عملیات اجرایی احداث باند دوم بیرجند - قاین اظهارکرد: کارهای خوب و موثری در این محور انجام و تقریبا در تمام محور کار زیرسازی انجام شده و در نقاطی نیز آسفالت شده است .
وی افزود: در 2 قطعه محور پیمانکاران فعال هستند و فقط در 35 کیلومتر از این محور که پیمانکار مشکلات مالی دارد، عملیات اجرایی کندتر پیش میرود که در حال تجدیدنظر و رفع مشکل هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص اتمام کل پروژه تصریح کرد: با تامین مبلغ 50 میلیارد تومان از محل ملی و استانی، 65 کیلومتر از 100 کیلومتر محور تا پایان سال مالی 96 (تیرماه 97) بازگشایی میشود و 35 کیلومتر باقی مانده تا آبان و آذر 97 به بهره برداری خواهد رسید.
امینی ادامه داد: از طرفی در حال مذاکره با سرمایه گذار برای ارتقاء محور از بزرگراه به آزادراه هستیم تا شاخصهای برخورداری استان هم افزایش یابد.
وی اظهار کرد: این محور جزو معدود محورهایی است در سطح کشور که سطح سرویس 5 و 6 را دارد که باید 4 خطه باشد و در اینصورت شاهد ترافیک روان و کاهش تصادفات خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روند اجرایی پروژه خوب پیش رفته است، تصریح کرد: پلیس راه و راهداری نیز باید در بازگشایی محور همکاری بیشتری با اداره کل راه و شهرسازی داشته باشند چرا که با بازگشایی هر کدام از محورها کاهش حوادث را نیز در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین از اولویت دارترین محورهای استان و حتی کشوری است گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سه سال گذشته در محور بیرجند به قاین و دیگر باندهای دوم خراسانجنوبی علیرغم تمام کمبودها صورت گرفته که این امر به دلیل همکاری خوب مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و همکاران این سازمان است.
امینی با بیان این موضوع که 75 درصد منابع وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است، افزود: پیگیری میکنیم اعتباراتی که برای پروژه های غیرفعال تخصیص یافته به پروژههای دارای اولویت کشور از جمله محور بیرجند - قاین اختصاص یابد تا در کمترین زمان ممکن پروژه به اتمام برسد .
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی 3 تا 4 اولویت اساسی دارد که از جمله آن میتوان به راه آهن اشاره کرد که در حال حاضر پیگیر پروژه راه آهن خراسان جنوبی نیز هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این خصوص طی پیگیریهای انجام شده 15 درصد از هزینه اجرا از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از طریق فاینانس و جذب سرمایه گذار اجرایی شود که در این زمینه با آستان قدس رضوی نیز صحبت شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این برای احداث راه فراه بعد از گذشت حدود 6 سال، 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
امینی خاطر نشان کرد: همچنین دوبانده سازی محور خوسف به سه راهی راهداران، بیرجند به سمت سربیشه، طبس به یزد و طبس به اصفهان، فردوس به بجستان، طبس به بشرویه از مهمترین پروژه های دارای اولویت راه و شهرسازی است.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , راهداری , حمل و نقل