استاندار خراسانجنوبی:
مدیران خواستههای به حق مردم را بشنوند
13 دی 1396 ساعت 16:41
استاندارخراسانجنوبی گفت: مديران بايد با تمام وجود خواستههای به حق مردم را بشنوند و برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنها از تمامی ظرفيتهای کاری و اداری خود استفاده كنند.
به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس، محمدمهدی مروجالشریعه با بیان اینکه هیچگونه اهمال و کوتاهی از هیچ مدیری در هیچ سطحی پذیرفته نیست، ادامه داد: خدمات و اقدامات مناسبی که از سوی دولت در بخشهای مختلف صورت گرفته باید به بهترین نحو ممکن به مردم اطلاعرسانی شود.
وی با بیان اینکه مدیران باید امید و نشاط را در جامعه تزریق کنند، افزود: اعتراضاتی که در چند روز اخیر صورت گرفت هشداری بود به همه مسؤولین در تمامی قوای سه گانه که باید در روشها، رفتارها و گفتارها، مسیرها و نحوه خدمترسانی به مردم تجدیدنظر اساسی صورت گیرد، چراکه با بکارگیری روشهای سنتی که کارکرد خود را از دست دادهاند نمیتوان به نیاز روز جامعه پاسخ گفت.
مقام عالی دولت در خراسانجنوبی، با اشاره به اینکه مدیران در تمامی قوای نظام، قضائیه، مجریه، و شهرداریها باید عمیقاً نقاط ضعف و کاستیهای موجود را شناسایی و در راستای حل آنها اقدام نمایند، خاطرنشان ساخت: وظیفه مدیران و مسؤولین پاسخگویی است و اجازه ندارند که خود در مقام اپوزوسیون نظام قرار گرفته و با زیر سؤال بردن خدمات نظام و دولت زمینههای یاس و ناامیدی و ایجاد نارضایتی را در جامعه ایجاد نمایند.
مروجالشریعه، فلفسه وجودی قوانین را خدمت به مردم و تسهیل امور دانست و تصریح کرد: مدیران باید قوانین و مقررات را در جهت تسهیل امور و تسریع روند خدمترسانی به مردم تفسیر نمایند و اگر نقص و اشکالی در روند قوانین وجود دارد آن را به سرعت و با قید فوریت از مراجع ذیصلاح پیگیری نمایند تامرتفع شود.
وی، به نقش تاثیرگذار گروههای مرجع و صاحبان نفوذ در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد، تشکلها، انجمنها و سایر نهادهای مردمی میتوانند به عنوان مشاورینی امین و بازوان اجرایی قوی و قدرتمند مدیران و مسؤولین را در راستای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم یاری نمایند.
استاندار خراسانجنوبی، هماهنگی بین گروههای مردمی و ائمه جمعه و جماعات و فرمانداران را مورد تاکید قرار داد و افزود: از تمام ظرفیتهایی که موجب ارتباط مردمی و تریبونهای مردمی است باید برای بیان خدمات خوب نظام استفاده شود.
مروجالشریعه تسهیل روند خدماترسانی به مردم در ادارات و دستگاههای استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم نباید در گیرودار مسائل اداری گرفتار شوند؛ از این رو مدیران کل باید با هماهنگی مناسب با مسؤولین شهرستانی پروسه رسیدگی به درخواستهای مردم را کوتاه کنند.
وی، ریشهیابی درخواستها و نارضایتیهای مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: این ریشهیابی میتواند نقشه راهی جامع برای حل و فصل مشکلات و نیازمندیهای مردم در آینده باشد و از تکرار اشتباهات و یا کمبودهایی که ممکن است وجود داشته باشد، جلوگیری نماید.
استاندار خراسانجنوبی، شناسایی مشکلات از سوی مسؤولین را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسؤولین باید مشکلات و نواقص را به موقع شناسایی کرده و نگذارند که این مشکلات به معضل و در نهایت به بحران تبدیل شده و بهانه دست معاندین و ضد انقلابی داده شود که جز به انهدام و نابودی کل نظام و ریشهکنی انقلاب اسلامی راضی نخواهند شد.
مروجالشریعه با اشاره به اینکه حساب هنجارشکنان و معاندین و خسارت واردکنندگان به اموال و ثروت عمومی و جامعه از مردم جدا است، گفت: مسؤولین مکلفند مطالبات و خواستههای به حق مردم را شنیده و در راستای رفع آنها در چارچوب قوانین موجود نهایت تلاش خود را بکارگیرند این در حالی است که با کوچکترین کوتاهی که در این زمینه صورت گیرد بدون مماشات برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
وی، ارتقای سطح رضایتمندی مردم را از مهمترین اولویتهای کاری در شرایط فعلی دانست و تصریح کرد: دستگاههای خدماترسان درقوای سه گانه نظام که بیشترین ارتباط را با مردم دارند باید این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده و از هیچ تلاشی که به ارتقای این امر کمک کند فروگذار نکنند.
مقام عالی دولت در خراسانجنوبی، تمرکززدایی و تفویض اختیار به استانها را از جمله مهمترین پیش نیازهای ارتقای خدمترسانی به مردم دانست و تصریح کرد: شناسایی قوانین مخل و مقررات دست و پاگیر از دیگر اموری است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد تا روند خدمترسانی به مردم هرچه بیشتر تسهیل گردد.
مروجالشریعه، یادآورشد: امروز همگرایی، اتحاد و انسجام در تمامی حوزههای اجتماعی، اقتصادی و امنیتی از مهمترین امور و اولویتهای کاری است که باید به نحو احسن مورد توجه تمام مسؤولین و متولیان امر در تمامی بخشها قرار گیرد چراکه در سایه این انسجام، همدلی و همگرایی است که علاوه بر حل مشکلات زمینههای افزایش رضایتمندی عمومی نیز فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 11293
آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/11293/مدیران-خواسته-های-حق-مردم-بشنوند