دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۵
اولتیماتوم فرماندار بیرجند به مسؤولین شهرستان:

مردم را در راهروهای ادارات سردرگم نکنید/ شفافیت در عملکرد و ارائه خدمت بی‌منت به مردم موجب از بین رفتن تمام شبهات می‌شود

فرماندار بیرجند گفت: سرگردانی مردم در راهروهای ادارات ممنوع است و مدیران باید آسیب‌شناسی کنند که گلوگاه‌های سرگردانی ارباب رجوع در سازمان‌ها کجا است.
مردم را در راهروهای ادارات سردرگم نکنید/ شفافیت در عملکرد و ارائه خدمت بی‌منت به مردم موجب از بین رفتن تمام شبهات می‌شود
 
به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس، علی ناصری بعد از ظهر امروز در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان بیرجند اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش بسیار گسترده و وسیع است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش مناسب و کافی توسط دبیران یکی از خواسته‌های مردم است، گفت: آموزش و پرورش شهرستان تاکنون خدمات و عملکرد خوبی را ارائه کرده است.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه هر سال معلمانی از استان جزو معلمان برتر در کشور شناخته می‌شوند، افزود: یکی از مسائل مهمی که وجود دارد و بخش زیادی از تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است بحث رعایت حقوق شهروندی مردم به معنی عام و خاص می‌باشد.
ناصری تصریح کرد: دولت دوازدهم بر روی مسأله رعایت حقوق شهروندی تاکید کرده و منشور حقوق شهروندی را نیز مطرح کرده است و از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود به موضوع حقوق شهروندی به عنوان یک تکلیف الهی و انسانی بپردازند.
وی با بیان اینکه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را بر اساس رعایت این اصول در منشور حقوق شهروندی تنظیم کنند،  ادامه داد: فعال شدن میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی باید در دستور کار قرار بگیرد.
فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: ایجاد میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی یکی از آیتم‌های ارزشیابی مدیران برای رعایت حقوق شهروندی است.
ناصری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی سایت‌های اطلاع‌رسانی خود را بروز کنند، اظهار کرد: این میز خدمت الکترونیکی در رعایت حقوق مردم و صرفه‌جویی در زمان تاثیرگذار است.
وی افزود: همچنین میز خدمت فیزیکی و حضور در دستگاه‌های اجرایی که نمی‌توانند خدمات خود را به صورت برخط ارائه کنند مورد تاکید قرار گرفته است و باید شخصی را در محل اداره تعیین کنند که آگاهی لازم داشته باشد و راهنمایی‌های لازم را به ارباب رجوع بدهد.
فرماندار بیرجند گفت: پاسخگویی، شفافیت در عملکرد و ارائه خدمت بی منت به مردم موجب از بین رفتن تمام شبهات و مشکلاتی که مردم با دستگاه‌های اجرایی دارند، خواهد شد.
ناصری با بیان اینکه خدمت به ارباب رجوع به عنوان یک اصل قرار دهیم و تمام فعالیت‌های سازمان در راستای آن تعریف شود، عنوان کرد: باید به انتظارات به حق مردم توجه شود و تمام هم و غم خود را بگذاریم تا مشکلات مردم حل شود.
وی با بیان اینکه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از فرستادن ارباب رجوع به دستگاه‌های دیگر خودداری کنند و هماهنگی‌های لازم برای  کار ارباب رجوع را خود سیستم اداری انجام دهد، بیان کرد: سرگردانی مردم در راهروهای ادارات ممنوع است و مدیران باید آسیب‌شناسی کنند که گلوگاه‌های سرگردانی ارباب رجوع در سازمان‌ها کجا است.
فرماندار بیرجند گفت: در ادارات باید شورایی تشکیل شود تا این گلوگاه‌ها را شناسایی کنند.

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۱۵۱۹
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , فرماندار بیرجند , دولت