به گزارش خراسانتایم، به نقل از روابط عمومی راه آهن شرق، مازیار یزدانی با اعلام این خبر اظهار داشت: راه آهن شرق جزو نواحی با کمترین امکانات و بالاترین پتانسیلها است به نحوی که علیرغم تازه تاسیس بودن امروز جزو 4 ناحیه درآمدزا در بین نواحی 19 گانه راهآهن است.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم درآمدزایی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: وضعیت راهآهن به گونهای است که با حمل 82 میلیون تن بار در سال هزینهها با درآمد برابر خواهد شد این به معنای ضرورت افزایش حمل بار توسط راهآهن است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده نظیر جذب بارهای منطقه سنگان به این مهم دست یابیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: با برنامهریزی انجام شده قبلی و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همراهی مدیرکل راه آهن شرق و مدیرکل خط و سازههای فنی راه آهن از امکانات و تاسیسات، کارخانجات و صنایع احداث شده در عسلویه ریلی ایران و ارائه گزارش میدانی توسط مدیرکل راه آهن شرق و ضرورت توسعه منطقه در ایستگاه و مجموعههای صنایع جوار ایستگاهی در بعد تولید سنگ آهن و کنتسانتره و گندله و برنامههای سال 97 و چشم انداز بازدید کامل به عمل آمد.
در جلسه مشترک تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و توسعه شبکه ریلی برای حمل بارهای عظیم این منطقه و منافع ملی حاصل از اجرای این طرحها که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین دولت است بررسی و در نهایت اعضای سازمان برنامه و بودجه با تکمیل شبکه ریلی در منطقه سنگان موافقت کردند.
کلمات کليدی: خراسانتایم , خراسانجنوبی , راهاهن