چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
آموزش:

چگونه برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنیم؟

چگونه برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنیم؟
 
‌به گزارش خراسان‌تایم، شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگ­ترین دارایی­‌های شما هستند. در ادامه چند توصیه کارشناسان VSCO را بخوانید.
به عنوان یک کارآفرین یا دارنده یک کسب و کار کوچک، شبکه اجتماعی باید یک اولویت باشد. از ترویج محصولات گرفته تا به وجود آوردن یک اجتماع برای پرورش صدای برندتان، منفعت­ های داشتن یک حضور استوار در شبکه­ های اجتماعی برای موفقیت و جذبه شرکت شما ضروری است.
اما نگران نباشید؛ نیازی نیست که هزاران دلار روی تجهیزات صرف کنید یا یک آژانس خارجی را برای این کار استخدام کنید. اما این به این معنی هم نیست که می­‌توانید یک سری عکس­‌های بی ربط را در اینستاگرام منتشر کنید. در عوض، کافی­ست با فکر باشید، به حضار خود توجه کنید، چند حقه سریع و آسان دوربین عکاسی را یاد بگیرید (بله، می­توانید از تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید) و در نهایت، یک صدا، یک اجتماع و به تبع آن، یک پیروی بزرگ بسازید.
برای این که به شما کمک کنیم تمام این چیزها را به دست بیاورید، ما کندال کالی، دستیار ویرایشگر و سرپرست عکس و مایکل لیون، مدیر محتوا و کوراتور عکس در اپلیکیشن VSCO که هر دو عکاس نیز هستند را برای کمک آورده‌ایم.
لیون می‌­گوید: “شما فقط باید روراست باشید، باید یک داستان خوب بگویید، باید انسان باشید.” و اینطور ادامه می­‌دهد: “برندهایی که بهترین هستند، قصه­ ای برای گفتن دارند. این فراتر از محصول می­ رود.”
برای این که شروع کنید در شبکه­ های اجتماعی محتوا و برند خود را بسازید، ۱۰ نکته از کالی و لیون از VSCO بشنوید.

1-داشتن ثبات کلیدی­ست
لیون: “مهم ­ترین چیز در ثبات این است که یک عکس چگونه گرفته شود، شما از چه چیز عکس می‌گیرید و از طریق آن عکس چه چیزی راجع به برند خود می‌­گویید. برندهایی که این کار را همواره انجام می‌­دهند و یک تصویر استوار درست می­‌کنند، بهترین هستند. برای مثال، با فیلترهای VSCO شما می­ توانید ویرایش­‌های یکسان را روی چندین عکس درون برنامه، استفاده کنید. این راه بسیار خوبی برای خلق عکس‌های مختلف زیادی با ظاهر یکسان می‌باشد. بنابراین پیدا کردن جریان کاری­‌تان، پیدا کردن راهی برای خلق یک تصویر استوار و اطمینان از این که تمام افراد تیم شبکه‌های اجتماعی به ابزارهای یکسان برای خلق آن تصویر دسترسی دارند، بسیار مهم است.”

2-به حضار خود تکیه کنید
 

لیون: “بگذارید حضار شما، بزرگترین سخنگویان شما باشند. فرض کنید که شما یک تی­شرت می‌‌ ­فروشید و تعداد زیادی را می‌بینید که آن تی­شرت را می­‌خرند و عکس می‌گیرند و آن را آپلود می‌­کنند و شما را در عکس تگ می­‌کنند؛ به آن اجتماع برای انتشار خبر تکیه کنید. و از آن محتوا در رسانه‌های اجتماعی ، به نفع خود استفاده کنید.”
کالی: “گاهی موقعیتی پیش می ­آید که شما می­‌توانید مستقیما مجوز عکسی که شخصی گرفته است را بگیرید که یک وضعیت برد-برد است. یا گاهی اوقات باعث می‌­شود جای پای شما در شخصیت و صدای اجتماع‌تان محکم شود. کافی­ست کاربران خود را بشناسید.”
 
 

3-سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید
 

کالی: “من سعی می­‌کنم تقریبا برای هر چیزی که بتوانم از نور طبیعی استفاده کنم چرا که معمولا از نور مصنوعی بهتر است؛ مگر این که توان مالی استفاده از نورپردازی استودیو و یا تجهیزات عالی فلش داشته باشید. ولی نور طبیعی قابل دسترس و قابل اطمینان است.”
لیون: “من قبلا عکاس عروسی­ بودم و گاهی مجبور می‌­شدم پورتره‌های بسیار زیبایی در یک اتاق در هم ریخته هتل بگیرم. حقه‌ای که می‌­زدم این بود که تمام نورهای بالای سر را خاموش می‌­کردم و سوژه را نزدیک یک پنجره قرار می‌­دادم –می‌خواهد صورت انسان باشد یا یک محصول- تا نور طبیعی از کنار بتابد. این راه آسانی برای به دست آوردن یک تصویر‌تر و تمیز و استوار است.”

4-بهترین راه­ برای استفاده از تلفن هوشمند
 

لیون: “با آیفون یا اندروید، اگر چند حقه برای استفاده از نور به نفع خود بلد باشید، می‌توانید محتوای بی­‌نظیری را برای یک کسب و کار کوچک خلق کنید. من با آیفونم و برنامه ویرایشگر VSCO، می­‌توانم عکس­‌هایی بگیرم که انگار با دوربین حرفه‌ای گرفته شده­‌اند. من ۹۹ درصد عکس‌­هایم را با آیفونم می­‌گیرم. و وقتی می‌­خواهید در شبکه‌های اجتماعی چیزی را به اشتراک بگذارید، نیازی نیست که کیفیت تصویر مگاپیکسلی باشد، چرا که آن­‌ها را روی صفحه نمایش‌­های کوچک به اشتراک می‌گذارید. پس اگر واقع ­بین باشیم، شما می‌توانید با آیفون و برنامه VSCO تصویرهای بسیار زیبایی را خلق کنید. عکس­ هایی که به زیبایی عکس‌های گرفته شده با دوربین­‌های SLR هستند که ۲۰۰۰ دلار برای شما آب می‌خورد.”
کالی: “صرف میزان زیادی پول روی یک دوربین خوب باعث نمی‌شود که شما عکاس خوبی بشوید. ابزار هم تاثیر دارد اما باید بدانید چگونه ابزار استفاده کنید و اگر دید خوبی دارید بیشتر از آن که تجهیزات­‌تان مهم باشد، مهم این است که «چگونه» عکس را می‌گیرید.”

5-الهام بگیرید
 
 
کمی وقت را صرف درک محتوا کنید. من زمان زیادی را به چیدمان عکس‌­ها و محتوا اختصاص می‌دهم تا حال و هوای آن دستم بیاید و بفهمم موقع عکس گرفتن از آن چه می‌خواهم. شاید در حال عکس گرفتن از ژله یا چیزی شبیه به آن باشم. و به تازگی از عکس‌­های غذایی که نورپردازی خاص و متفاوتی داشته‌­اند خوشم آمده است. آن­‌ها را الگوی خودم قرار می‌دهم و از ویژگی کلکسیون اینستاگرام یا VSCO استفاده می ­کنم تا همه آن­‌ها را گرد هم بیاورم. من می‌­دانم که مردم عکس‌ها را چاپ می‌کنند. من عاشق اینم که با یک سری عکس در صفحه کامپیوترم یک کلاژ تصویری درست کنم. خیلی مهم است
قبل از این که کاری را شروع کنید بدانید دقیقا چه کار می‌­خواهید بکنید


انتهای‌پیام/2
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۳۴۲۲