به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری مهر، سیدحامد حسینی جمعه شب در محل اولین نوروزگاه خراسان جنوبی در مشهد و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بازار سوغات مشهد که حداقل هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد سهم کالاهای داخلی کم است.
وی با بیان اینکه این امر خلائی در بازار مشهد است، افزود: باید این خلا را با استفاده از ارائه کالای با کیفیت و قیمت های رقابتی بپوشانیم.
حسینی با بیان اینکه باید بتوانیم کالاهای بی کیفیت چینی را از بازار خارج کنیم، اظهار کرد: مشهد کلکسیون کالاهای مختلفی است که بعضا از جاهای مختلف وارد کشور می شود.
مشاورامور بانکی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد بیان کرد: خراسان جنوبی برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرد که اقدامی بسیار مناسب برای معرفی پتانسیل های استان است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این نمایشگاه از زمستان سال گذشته اقداماتی انجام شده است، افزود: با همکاری تمامی مسئولان توانستیم به لحاظ کمیت و کیفیت با شرایط مطلوبی در این نمایشگاه شرکت کنیم.
حسینی اظهار کرد: تلاش کردیم در این نمایشگاه بتوانیم با تجار وارد مذاکره شویم و برای صادرات برخی از کالاهایی که امادگی صادرات را دارند، اقداماتی انجام دهیم.
وی ادامه داد: تاکنون چندین گروه خارجی از کشورهای المان، چین، ترکیه و هلند به نمایشگاه مراجعه کرده و تفاهم نامه هایی هم داشتند.
مشاورامور بانکی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: این نمایشگاه می توانست تخصصی برگزار شود که در این زمینه اندکی ضعف داشتیم.
وی بیان کرد: هدف ما این است که پتانسیل های خراسان جنوبی را معرفی کنیم بنابراین در راستای برپایی نمایشگاه تخصصی حساسیت زیادی نداشتیم.
حسینی با تاکید بر اینکه باید غرفه داران اموزش های لازم برای شرکت در نمایشگاه ها را ببینند، گفت: اگرچه برای غرفه داران دوره های عمومی برگزار شده اما باید بازاریابی به صورت تخصصی آموزش داده شود.
مشاورامور بانکی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این نمایشگاه ها به صورت مستمر برگزار خواهد شد بنا براین باید برای بازاریابی بلند مدت غرفه داران فکر شود.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , نمایشگاه , بازاریابی