به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از فارس، سیدمصطفی موسوینژاد به راهاندازی پویش مردمی " پای کار ایرانیم" اشاره کرد و اظهار داشت: پویش مذکور از اوایل اسفند 96 با هدف تشویق مردم به کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان و کارگران ایرانی در فضای مجازی راهاندازی شد.
وی با بیان اینکه در روز 8 اسفندماه پویش "پای کار ایرانیم" ترند اول توییتر فارسی شد، بیان داشت: افراد و کاربرانی زیادی با نظرات متفاوت این هشتگ را توئیت کردند.
مسؤول پویش ملی پای کار ایرانیم در خصوص پایهگذاری پویش "پای کار ایرانیم"، بیان داشت: جرقه راهاندازی پویش همزمان با روزهای آخر سال به ذهن رسید چراکه در این ایام مردم برای خرید کالای مورد نیاز خود به بازار میروند لذا به این فکر افتادیم تا پویش "پای کار ایرانیم" را با کمک چند تن از دانشجویان راهاندازی و مردم را به خرید کالای ایرانی دعوت کنیم.
زمانی که پای منافع ملی به میان میآید خط و مرزها کنار میرود
موسوینژاد اعلام کرد: زمانی که پای منافع ملی به میان میآید خط و مرزها کنار میرود، این پویش مردمی مورد استقبال نمایندگان اصلاحطلب و اصولگرایی نظیر محمود صادقی، سهیلا جلودارزاده، محمدعلی پورمختار، محمدرضا تابش، اکبر رنجبرزاده و جواد کریمیقدوسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: زمانی کار در حوزه فضای مجازی خوب پیش رفت وارد حوزه عملی و چهره به چهره شدیم بهگونهای که با برپایی دو غرفه در بازار تهران با تیمهای مختلف مردم صحبت و آنها را به خرید کالای ایرانی ترغیب میکردیم.
استقبال 90 درصدی مردم از پویش"پای کار ایرانیم"
مسؤول پویش ملی پای کار ایرانیم از استقبال 90 درصدی مردم از این پویش خبر داد و گفت: اگر چند سال گذشته حرف از کالای ایرانی میزدیم بسیاری از مردم جبهه میگرفتند اما اکنون بیش از 90 درصد مردم کشور نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب دارند.
موسوینژاد عدم استقبال مردم از کالای ایرانی و اتخاذ سیاستهای نادرست دولت در حوزه واردات کالا را سبب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران ایرانی دانست و مطرح کرد: در گفتوگوی چهره به چهره مردم و تولیدکنندگان هرکدام از مشکلات سخن میگفتند؛ تولیدکنندگان گران شدن حاملهای انرژی و مشکلات حوزه تولید را بیان و مردم از بیکیفیتی اجناس ایرانی گلایهمند بودند.
وی با اشاره به اینکه در این گفتوگوی چهرهبهچهره تنها جای مقامات و مسؤولان خالی بود، اضافه کرد: پویش "پای کار ایرانیم" همچنان به قوت خود باقی و در فازهای بعدی در ایام ماه مبارک رمضان و آستانه بازگشایی مدارس اجرا میشود.
مقامات دولتی درگیر پویش " پای کار ایرانیم" میشوند
مسؤول پویش ملی پای کار ایرانیم اعلام کرد: در فازهای بعدی پویش سعی داریم مقامات دولتی را درگیر کنیم چراکه بالغبر 70 درصد سهم خریدها دولتی و اداری است و اگر این مهم درست شود بخش عمدهای از مشکلات حل میشود.
موسوینژاد به دستور معاون اول رئیسجمهور مبنی بر اینکه هیچ دستگاه دولتی حق خرید کالای خارجی با بودجه دولتی ندارد اشاره کرد و افزود: شعار دادن یک پیشزمینه است نه اصل کار، زمانی که درصدد رفع تکلیف هستیم به سخن بسنده میکنیم و شعار میدهیم اما زمانی که وارد حوزه عمل شویم و رعایت کنیم قطعاً مردم نیز استقبال میکنند.
وی بیان داشت: باید چالشی را راهاندازی کنیم که ادارات دولتی در هر استان از برگخریدهای خرید در ادارات عکس بگیرند و آن را در معرض اذهان عمومی مردم قرار دهند.
مسؤول پویش ملی پای کار ایرانیم با اشاره به اینکه جهت تشخیص کالای ایرانی باکیفیت برنامههای مهمی را در نظر داریم، اعلام کرد: سایتی را در فضای طراحی خواهیم کرد که در قالب آن هر ماه به معرفی کالای باکیفیت ایرانی میپردازیم.
موسوینژاد همراهی مردم در تمام عرصههای را مثمرثمر دانست و تبیین کرد: تا وقتی که مردم همراه نشوند حتی اگر مسؤولان همه تلاششان را به کار گیرند باز هم اتفاقی نمیافتد هرچند که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به دنبال براندازی نظام هستند.
مردم ادعای دولت درباره ایجاد اشتغال را حس نمیکنند
وی با تأکید بر اینکه باید کالای باکیفیت ایرانی به مطالبه مردمی تبدیل شود، اظهار داشت: دولت در سال 96 مدعی شد که کشور ایران در زمینه اشتغال جزو 5 کشور برتر دنیا بود؛ اما سوال این است که آیا مردم این را حس کردند؟
مسؤول پویش ملی پای کار ایرانیم خرید کالای ایرانی را نوعی جهاد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی یعنی انجام دادن یک عمل خاص، عملی که از تولیدکنندگان ایرانی حمایت و مانع از بیکاری فرزندان و سرپرستان خانوادهها و تعطیلی کارخانجات شود.
انتهای پیام/4