کارشناس فضای مجازی:
باید پیشتر از این به پیامرسانهای داخلی توجه میشد/ امکانات پیامرسانهای داخلی اطلاعرسانی و تقویت شود
4 ارديبهشت 1397 ساعت 14:16
کارشناس فضای مجازی گفت: باید خیلی پیشتر از این به پیامرسانهای داخلی توجه میشد و این پیامرسانها به شکل فنی و دقیق آماده بهکار بودند و به عنوان رقیب پیامرسانهای خارجی مانند تلگرام وارد عرصه میشدند که انحصار را از یک پیامرسان خارجی بگیرند.
به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از فارس، سیدعلیرضا محمدزاده اظهار داشت: ضرورت استفاده از پیامرسانهای داخلی در حوزههای مختلف احساس میشود اما در توجه به این ضرورت بسیار دیر اقدام شده است.
وی افزود: باید خیلی پیشتر از این به پیامرسانهای داخلی توجه میشد و این پیامرسانها به شکل فنی و دقیق آماده بهکار بودند و به عنوان رقیب پیامرسانهای خارجی مانند تلگرام وارد عرصه میشدند که انحصار را از یک پیامرسان خارجی بگیرند تا به این شدت وابسته به یک پیامرسان خارجی نشویم.
کارشناس فضای مجازی بیان کرد: مدت زمان زیادی است که مردم از یک پیامرسان خارجی استفاده میکنند و رضایت نسبی نیز از این پیامرسان وجود دارد و به همین دلیل مهاجرت ناگهانی از این پیامرسان برای عدهای سخت است.
محمدزاده خاطرنشان کرد: بحثهایی که در مورد امنیت پیامرسانهای داخلی مطرح شد باعث سلب اعتماد شد و مردم متأسفانه به جای اینکه به واقعیتها توجه کنند به مسائلی که به صورت غیرفنی بیان شد توجه کردند در حالی که این عدم امنیت صحت نداشت و حتی مقام معظم رهبری نیز سرکشی به اطلاعات مردم را حرام دانستند.
وی با بیان اینکه کوچ کردن از تلگرام به پیامرسانهای داخلی زمان میبرد و باید در این راستا امکانات پیامرسانهای داخلی اطلاعرسانی و تقویت شود، افزود: میتوان گفت شرکتهای داخلی در ابتدای راه هستند و شاید باورشان نمیشد که بتوانند در مدت زمان کوتاهی به حجم زیادی از مردم سرویس ارائه دهند.
استاد دانشگاه و کارشناس فضای مجازی ادامه داد: زیرساخت و بسترهای لازم برای پیامرسانهای داخلی فراهم شده و برای حضور پررنگ مردم در این فضا باید شروع حرکت از مسؤولین باشد تا دلگرمی برای مردم ایجاد و به اطمینان خاطر برسند.
محمدزاده با اشاره به لزوم فراهم شدن امکانات و پاسخگویی به نیازهای مردم در پیامرسانهای داخلی، گفت: با توجه به حمایتهایی که اخیراً از پیامرسانهای داخلی صورت گرفته مشکلی در تأمین زیرساختها وجود ندارد و اگر تاکنون این پیامرسانها قوی نبوده به دلیل زیاد نبودن اعضا و کاربران بوده اما اکنون این زیرساختها فراهم و شاهد افزایش رضایتمندی هستیم.
وی تصریح کرد: سواد فضای مجازی به صورت عام در جامعه فرهنگسازی نشده اما نمیتوانیم بگوییم صددرصد افراد این سواد را ندارند اما نیاز به کار بیشتر در سطح جامعه وجود دارد و کارشناسان باید سواد لازم، طریقه مصرف صحیح و همچنین آسیبها را بیشتر گوشزد کنند تا مردم بتوانند استفاده درستی را از این فضا داشته باشند.
کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه استانداردها برای همه چیز وجود دارد و در حوزه فضای مجازی نیز باید استانداردها را رعایت کنیم، گفت: استفاده ناصحیح از ابزارهای مجازی اولین آسیب را به جسم میزند که متأسفانه این آسیب در حال شیوع است.
محمدزاده ادامه داد: زمان مصرف، سن و نوع مصرف و مدیریت زمان و مکان بسیار مهم است تا افراد در حوزه اعتیاد قرار نگیرند و در این راستا بیان باید و نبایدها در فضای مجازی از وظایف کارشناسان و رسانهها است.
وی یادآور شد: باید جلب اعتماد مردم را داشته باشیم و برای جایگزینی نیز مزایای پیامرسانهای داخلی اطلاعرسانی و همچنین بیشتر شود تا افراد کیفیت پیامرسان داخلی را درک کنند.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 14140