به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری مهر، حسین عباسزاده اظهار کرد: یکی از دغدغههای اصلی حوزه صنایعدستی بازاریابی و فروش این محصولات است که بخشی معطوف به بازارهای داخلی و بخشی دیگر از طریق صادرات محقق میشود.
معاون صنایعدستی میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: بازرگانی داخلی و بازاریابی صنایعدستی در داخل کشور از طریق توجه به بازارهای کلانشهرهایی چون مشهد پیگیری میشود.
عباس زاده ادامه داد: شهر مشهد به واسطه جذب زائران و مسافران داخلی و خارجی در طول سال هدف فروش و بازاریابی صنایعدستی خراسانجنوبی است که تا کنون نیز در حوزه صنایعدستی از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.
وی ادامه داد: شهر مشهد بازار بسیار خوبی برای فروش گوهر سنگهای زینت یافته با هنر صنعتگران خراسان جنوبی است که از این حوزه نباید غفلت کرد.
معاون صنایعدستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: همچنین منسوجات سنتی، بافتهای داری و سایر صنایعدستی خراسان جنوبی نیز مورد اقبال مسافران و زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) قرار گرفته است.
عباس زاده ادامه داد: نمونه بسیار خوب تعامل هنرمندان صنایعدستی خراسان جنوبی با بازارهای فروش مشهد الرضا(ع) را میتوان در نمایشگاه نوروز گاه ایران که در محل نمایشگاه بینالمللی مشهد برگزار شد، دید.
وی افزود: همچنین بازارچههای سنتی اطراف بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در ایام نوروز و تابستان برگزار میشود، غرفههایی را به فروش صنایعدستی خراسان جنوبی اختصاص میدهند.
معاون صنایعدستی، میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال در نمایشگاهی که در باب الجواد(ع) حرم در ایام نوروز برپا شد، غرفه حوله بافی روستای خراشاد فروش بسیار خوبی داشت.
عباس زاده اظهار کرد: حوله های بافته شده توسط هنرمندان روستای خراشاد شهرستان بیرجند در این غرفه ۶ میلیون تومان فروش داشت که رقم قابل قبولی است.
وی یادآور شد: جاجیم، قالیچه، گوهر سنگ و سفره آردی های خراسان جنوبی نیز مورد استقبال زائران و مسافران مشهد الرضا(ع) قرار گرفته است.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , صنایع دستی , بازاریابی