شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸

بحث سنجش و ارزشیابی عملکردی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است

کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث اصلی در گروه‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی عملکردی است گفت: به سمت و سویی می‌رویم که ارزشیابی معلمان عملکردی شود و تنها بر روی مباحث کتبی نباشد.
بحث سنجش و ارزشیابی عملکردی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است
 
به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از تسنیم، اشرف‌السادات فاطمی صبح امروز در سومین گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی درس فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی اظهار داشت: دبیرخانه گردهمایی سرگروه‌های درس فرهنگ و هنر کشور در خراسان جنوبی است.
وی با بیان اینکه امسال سومین سالی است که این نشست را برگزار می‌کنیم افزود: هدف از برگزاری این نشست هماهنگی سرگروه‌های کل کشور برای یک سال آینده است.
کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این راستا این سرگروه‌ها در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود کارهایی را که می‌خواهند انجام دهند با یکدیگر هماهنگ می‌کنند.
فاطمی با اشاره به اینکه نقش سرگروه‌ها هدایت گری معلمان است تصریح کرد: سرگروه‌ها طی این سه روز با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و برنامه و کارهای خود را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند.
وی بیان کرد: بحث اصلی که امسال در گروه های آموزشی داریم این است که به صورت ویژه بر روی بحث سنجش و ارزشیابی عملکردی کار می‌کنیم و به سمت و سویی می‌رویم که ارزشیابی معلمان عملکردی شود و تنها بر روی مباحث کتبی نباشد.
کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: هدف این است از آزمون‌های کتبی بیرون بیاییم و به سمت آزمون‌های عملکردی برویم تا مهارت‌های دانش آموزان را بسنجیم.
فاطمی اظهار داشت: طی نشست 3 روزه‌ای که سرگروه‌ها در این استان دارند کارگاه‌های ویژه‌ای در بحث ارزشیابی عملکردی برگزار می‌شود.
وی افزود: ارزشیابی‌ها به سمت و سویی سوق داده می‌شود که از مداد و کاغذی خارج و بحث مهارتی و سنجش مهارت‌های دانش آموزان و عملکرد دانش آموزان انجام شود.
کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دفتر متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است در ادامه سرگروه‌ها، معلم‌های درس فرهنگ و هنر را در استان‌های خود آموزش دهند.
فاطمی گفت: بحث بعدی که در گروه‌های آموزشی به صورت ویژه بر روی آن کار می‌شود بحث نظارت بر عملکرد حرفه‌ای معلمان است و هدف نظارت به شکل بالینی است تا با حضور در کلاس معلم و در کنار معلم، از معلم دست گیری و کمک شود و مشکلاتی که وجود دارد با کمک معلم برطرف شود و این امر به رشد و ارتقاء معلم کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی در گروه‌های آموزشی بحث توانمندسازی و رشد و ارتقاء حرفه‌ای معلمان کل کشور است که این نقش و هدایت از طریق سرگروه‌ها در هر استان و در هر منطقه انجام می‌شود.


انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۵۷۵۵
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , کارشناسی , آموزش و پرورش