مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
تبلیغات اسلامی از طریق عملکرد و رفتار مبلغان تعریف می شود
2 تير 1397 ساعت 21:43
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تبلیغات اسلامی در عین برقراری رابطه دو سویه میان مبلغ و مخاطب، از طریق عملکرد و رفتار مبلغانش تعریف می شود.
به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد رضایی صبح امروز در جمع کارکنان این اداره کل با اشاره فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: فرا رسیدن اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بر مبلغان دین و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی فرصتی نیکو است تا بیش از پیش همت خود را بر شناساندن گوهر اصیل معرفت حق مصروف بدارند.
حجت الاسلام رضایی بیان کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی مسلمانان در طول تاریخ ، نداشتن انسجام و تشکیلات تبلیغی بوده است، یعنی مرکزیّتی وجود نداشته تا نیازها را در نظر بگیرد و با توجه به نیروی تبلیغی موجود، آن ها را تقسیم کرده و برایشان برنامه ریزی کند.
وی با بیان اینکه تبلیغ اقدامی بسیار ارزشمند ست، افزود: تبلیغ یک حرفه نیست ، منبع درآمد نیست بلکه یک وظیفه الهی و انسانی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه سرمایه های عظیمی در جهان صرف تبلیغات در عرصه های مختلف می شود، گفت: تبلیغات، از تاریخ حیات انسان جدا شدنی نیست و با نقطه آغازین آفرینش انسان در زمین به وجودآمده است.
وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه ۱۳۶۰، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.
حجت الاسلام رضایی بیان کرد: این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد.
وی افزود: همچنین این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین ماه ۱۳۶۸، به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد
انتهای پیام/4
کد مطلب: 15758
آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/15758/تبلیغات-اسلامی-طریق-عملکرد-رفتار-مبلغان-تعریف-می-شود