فرمانده پلیس‌راه کشور:

بحث ایمنی در صنعت خودروسازی کشور دیده نمی‌شود/ ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

14 تير 1397 ساعت 21:47

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: متأسفانه صنعت خودروسازی کشور به سمتی می‌رود که بحث ایمنی در آن دیده نمی‌شود.


به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در کمیسیون اجرایی مدیریت حمل‌ونقل خراسان‌جنوبی اظهار داشت: جریاناتی بار ترافیکی در خراسان‌جنوبی را در برخی از محورها افزایش داده ولی راه‌ها و زیرساخت‌ها ایجاد نشده بنابراین افزایش تصادفات به سمت این محورها متمایل شده است.
وی با بیان اینکه خدمات بین‌راهی ضعیف بوده و این عاملی زیرساختی برای کاهش تصادفات است، تصریح کرد: نرم کشوری در واژگونی ٣٨ درصد و در خراسان‌جنوبی ۵٨ درصد است.
فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه در ایران مسئله بیمه نسبت به دنیا وارونه است، افزود: نگاه ما در تمام ارکان به بیمه مانند صندوقی بوده که کمک به متخلف می‌کند و بازدارندگی برای متخلف ایجاد نمی‌کند.
حمیدی ادامه داد: نگاه اصلاحی به بیمه در دستور کار کمیسیون ایمنی کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین اقدامات و مجدانه‌ترین مدیریت در حوزه کاهش تلفات جاده‌ای را در خراسان‌جنوبی شاهد هستیم، تصریح کرد: عقب‌افتادگی در زیرساخت‌ها و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته و هنوز رفع نشده سبب افزایش تصادفات بوده و باید بدانیم آینده و ترافیک منتظر نمی‌ایستد و شاهد مشکلاتی هستیم که باید به شکلی مدیریت شوند.
فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه در رأس حاکمیت به مسائل حوزه ترافیکی و تلفات جاده‌ای توجه و این مسئله جدی گرفته شده است، افزود: اقدامات خوبی در حوزه ترافیکی صورت گرفته به‌طوری‌که در نوروز امسال علی‌رغم رشد 15 درصد سفرها میزان تلفات براثر سوانح رانندگی 16 هزار و 100 نفر بوده است.
حمیدی با اشاره به اینکه با اقدامات خوب و مؤثری که در حوزه ترافیکی صورت گرفته، سه سال بوده که میانگین تصادفات در سطحی ثابت باقی مانده است، یادآور شد: اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده که توانستیم در حوزه ایمنی حوزه راه و عامل انسانی رشد خوبی در کاهش تصادفات داشته و توفیق خوبی در این راستا حاصل شده است.
وی ادامه داد: اما باید بدانیم که با این اقدامات نمی‌توانیم کار جهشی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن انجام دهیم چون این اقدامات روزمره شده و برای کاهش چشمگیر در تصادفات باید در حوزه بیمه، قوانین و حوزه‌های نظارتی اقدامات جدی صورت گیرد.
فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به تأثیرگذاری حوزه‌های اقتصادی کشور بر میزان تصادفات گفت: بسیاری از خودروهایی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، چه وارداتی و چه داخلی ایمن نیستند و تجربه نشان می‌دهد عامل چهارمی به‌عنوان عامل امداد و نجات در تصادفات بسیار مهم بوده که اگر به‌محض تصادف گروه‌های امداد و نجات حضور یابند شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.
حمیدی ادامه داد: متأسفانه صنعت خودروسازی کشور به سمتی می‌رود که بحث ایمنی در آن دیده نمی‌شود.
وی یادآور شد: در این سیاست‌گذاری‌ها ایمنی دیده نشده و باید نگرش‌ها نسبت بیمه و قوانین تغییر کند.
فرمانده پلیس‌راه کشور به روند قیمت‌گذاری سوخت برای ناوگان‌های عمومی اشاره کرد و افزود: اگر سوخت این روند را طی کند باید ناوگان عمومی تعطیل شود و مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و در کشورهای توسعه‌یافته بحث سوخت اقتصادی است.
حمیدی به افزایش سفرها اشاره کرد و گفت: باید این فرهنگ‌سازی مناسبی با توجه به افزایش سفرها صورت گیرد در حالی که در اقدامات فرهنگی موضوعات و مشکلات سختی راه‌ها به شکل شفاف به مردم بیان نمی‌شود که رسانه‌ها و سمن‌ها باید در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم همکاری کنند.
وی با بیان اینکه سازمان‌ها یک سری تکالیفی بر عهده دارند که باید به صورت جزئی‌تر به آن بپردازند، تصریح کرد: برای اقدامات کلان زیرساختی اعتباری نداریم.
فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه زیرساخت‌های ما تکه پاره است، یادآور شد: اقدامات سنتی در بحث کاهش حوادث ترافیکی پاسخ‌گو نبوده و اصل زیرساخت‌ها هستند.
حمیدی با اشاره به اینکه برای کاهش تصادفات در استان سامانه‌های نظارتی و کنترلی و همچنین تعداد پاسگاه‌ها را افزایش داده‌ایم، اضافه کرد: راه‌های روستایی گسترش خوبی پیدا می‌کند اما مهم‌ترین بحث در این حوزه توجه به ایمنی راه‌های روستایی است.
وی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی توقع بر ایمنی و بعد زیر بار ترافیک رفتن آن‌ها وجود دارد.
فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه بحث آموزش‌ها برای پیشگیری از سوانح رانندگی در روستاها متمرکز نیست و توقع می‌رود که این آموزش‌ها با نشان دادن تصادفات در روستاها به شکل جدی‌تری پیگیری شود، تصریح کرد: تعداد استراحتگاه‌های بین‌راهی در استان کم بوده و این سبب شده درصد واژگونی افزایش یابد که باید روی اصلاح وضع موجود کار شود که در این راستا استراحتگاه‌های کم‌هزینه بین‌راهی طراحی شده است.
حمیدی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها بعد از پاسگاه پلیس‌راه شهر شده‌اند و استراحتگاه‌های بین‌راهی می‌تواند تقویت و سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق مختلف شوند، یادآور شد: مردم از خدمت باکیفیت در مسیر راه‌ها استقبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه در بحث آزادراه‌ها اقدامات خوبی صورت و این پروژه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، افزود: بخش خصوصی اگر بدانند سرمایه آن‌ها در بخش خدمات بازگشت می‌کند به این سمت برای سرمایه‌گذاری متمایل می‌شوند.
فرمانده پلیس‌راه کشور ادامه داد: رشد جامعه در این حوزه موکول به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
حمیدی به ساماندهی ورودی شهرها تأکید کرد و گفت: ۶٠درصد از تصادفات کشور در ٣٠کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که این به دلیل نابسامان بودن ورودی شهرها است.


انتهای پیام/4


کد مطلب: 16028

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/16028/بحث-ایمنی-صنعت-خودروسازی-کشور-دیده-نمی-شود-۶۰-درصد-تصادفات-۳۰-کیلومتری-شهرها-رخ-می-دهد

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir