دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸
معرفی الگوهای برتر مشاغل خانگی؛

طرحی که درب‌های بازار فروش را باز کرد

طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی، مشکل اتصال به بازار که در واقع اصلی ترین مشکل فعالان مشاغل خانگی است را حل کرده است.
طرحی که درب‌های بازار فروش را باز کرد
 
به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از ایسنا، کسب و کارهای خانگی می ‌توانند در صورت حمایت مانند معجزه‌ای در زندگی افراد باشند چرا که می‌تواند اشتغالزایی بسیاری ایجاد کند.
طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی برعهده جهاددانشگاهی قرار گرفته که خراسان‌جنوبی جزء 9 استانی است که به صورت پایلوت این طرح در آن اجرا می‌شود.
شناسایی مشاغل خانگی و اتصال آن به بازار از اهداف این طرح بوده و جهاددانشگاهی استان با همکاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی بستر این دو هدف را فراهم می‌کند.
به سراغ یکی از فعالان مشاغل خانگی استان آمدیم که در حرفه " تولید عسل" که یکی از مشاغل مزیت‌دار استان محسوب می‌شود، فعالیت می‌کند.

طرح مشاغل خانگی مشکل اتصال به بازار را حل کرد
حسین افراسیابی، یک کارآفرین در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت خود را در حرفه تولید عسل، از سال ۹۱ با ۳۰ کیلو عسل آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت خود عسل‌ها را از کاشمر به استان می‌آوردیم، افزود: بازار فروش عسل در استان در ابتدا خوب نبود و مشکل داشتیم.
این پشتیبان طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته توانستیم یک تن و چهارصد کیلوگرم عسل را در استان بفروشیم با این وجود نیز برای اتصال به بازار مشکل داشتیم.
افراسیابی با بیان اینکه مردم به دنبال تنوع در عسل‌ها مانند عسل عناب و زرشک بودند، تصریح کرد: امسال بر روی 250 کلونی زنبور کار کرده و عسل عناب و عسل زرشک را در استان تولید کردیم.
وی با بیان اینکه با وجود تولید انواع مختلف عسل، برای فروش مشکل داشتیم، اظهار کرد: معرفی محصولات ما به بازارها از خصوصیات بارز طرح ملی مشاغل خانگی است.
این پشتیبان طرح مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در حال حاضر این فعالیت برای ۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند، افزود: در طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی، زنبورداری به عنوان مشاغل خانگی مطرح و به بازارها متصل شد.
افراسیابی ادامه داد: طرح مشاغل خانگی در بازاریابی و فروش مستقیم محصول در استان کمک بسیاری کرد و با این طرح دغدغه فروش را نداریم.
نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستیم
وی با بیان اینکه قصد برندسازی برای محصول خود را داریم، تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم دست افرادی را که اشتغالزایی می‌کنند بگیرند تا برای فروش محصول خود دچار مشکل نشوند.
این کارآفرین با اشاره به اینکه با این طرح، پنجره امیدی برای فعالان مشاغل خانگی در استان باز شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان نگاه ویژه‌ای را به مشاغل خانگی داشته باشند.

با شناسایی مشکلات بازار، مشاغل خانگی از حالت رکود خارج می‌شود
مجتبی ابراهیمی، مدیر طرح ملی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح ملی مشاغل خانگی، بازار فروش بالقوه‌ای را که در استان وجود دارد شناسایی می‌کند.
وی افزود: فعالان بازار می‌توانند ما را در اجرای این طرح راهنمایی کنند تا مشکلات بازار شناسایی و مشاغل خانگی از حالت رکود خارج شود.
مدیر طرح ملی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی تصریح کرد: از 350 مشاغل خانگی به 43 شغل خانگی رسیدیم که این مشاغل بازار درآمد آنها پایدار و نیاز بازار هستند.
ابراهیمی ادامه داد: اجرای طرح مشاغل خانگی در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول آن شناسایی مشاغل خانگی، فاز دوم ثبت نام متقاضی و فاز سوم ارتباط آنها با برند، شرکت‌ها و پشتیبان ان برای اتصال به بازار است.
وی بیان کرد: سعی داریم با برندهای ملی و استانی و نیز پشتیبانان قوی استانی نیز توافقاتی در راستای اتصال به بازار داشته باشیم.
مدیر طرح ملی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی گفت: اگر پشتیبان محلی را به یک برند معرفی کرده می‌توانیم با آن مذاکره کنیم اما به شرطی که انتظارات آنها از لحاظ جنس، طرح و کیفیت رعایت شود.
رفع دغدغه فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی
ابراهیمی با بیان اینکه این طرح ظرفیت‌های استان را در حوزه مشاغل خانگی شناسایی و این ظرفیت‌ها را بالفعل می‌کند تا بتوانند در بازارها حرفی برای گفتن داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این طرح، بانک اطلاعاتی خوبی را از مشاغل خانگی استان جمع‌آوری کردیم.
در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مزیت‌دار، جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی بستر شناسایی مشاغل خانگی و اتصال به بازار را فراهم می‌کند.
 

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۱۷۰۸۳
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , مشاغل خانگی , جهاددانشگاهی