به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، یدالله غلامپور ظهر امروز در شورای شهر بیرجند، به فعالیت 92 دستگاه اتوبوس در شهر بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 65 دستگاه مختص به بخش خصوصی و 27 دستگاه مختص بخش دولتی است.
وی از افزوده شدن 18 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر بیرجند خبر داد و بیان داشت: طبق پیشبینیهای انجام شده و قولهای سازمان مربوطه این تعداد اتوبوس در مهرماه امسال به ناوگان اتوبوسرانی افزوده میشود.
رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند با اعلام اینکه روزانه 92 دستگاه اتوبوس در حوزه شهری بیرجند مشغول به جابجایی شهروندان هستند، تبیین کرد: طرح واگذاری اتوبوسها به بخش خصوصی از سال 88 آغاز و تا پایان سال 92 ادامه داشت که این امر سبب بالا رفتن سهم بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی شده است.
غلامپور به آمار جابجایی مسافر در سال 92 و 96 پرداخت و گفت: در سال 92، 17 میلیون و 617 هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که این تعداد در سال 96 به 12 میلیون و 12 هزار نفر رسید و عملاً با کاهش جابجایی مسافر مواجه بودیم.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته چهار میلیون و 208 هزار نفر توسط ناوگان بخش دولتی و 10 میلیون و 85 هزار نفر توسط ناوگان بخش دولتی جابجا شدند، تصریح کرد: کاهش کیفیت ناوگان، عدم وجود راهکار تبعیضآمیز به نفع سیستم حمل و نقل عمومی و موضوع شهر الکترونیک از جمله عواملی است که در تعداد مسافر تأثیرگذار بوده است.
رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند سرانه جابجایی اتوبوس در خطهای پردرآمد را در سالهای گذشته یک هزار و 400 نفر در روز اعلام کرد و با بیان اینکه این سرانه در سال گذشته به 450 نفر رسیده است، تبیین کرد: روزانه به صورت میانگین 227 نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا میشوند.
غلامپور زمان فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی را از 6 صبح تا 21 شب اعلام و تأکید کرد: در ایستگاههای شلوغ شهر برنامه زمانبندی اتوبوسها نصب میشود چنانچه شهروندان با خلاف این برنامه مواجه شدند موارد را به سازمان اتوبوسرانی اعلام نمایند.
وی همچنین در خصوص سوخت اتوبوسها، مطرح کرد: متأسفانه سازمان فرآوردههای نفتی استان به سازمان اتوبوسرانی اعلام نکردند سوختی که در اختیار اتوبوسرانی قرار میدهند یورو چند است و فقط اعلام کردند پیگیر در اختیار گذاشتن سوخت با استاندارد بالاتر هستیم.
رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند با بیان اینکه دودزا بودن اتوبوسها مربوط به اتوبوسهای فرسوده نیست و بخش اعظم آن به اتوبوسهای جدید برمیگردد، مطرح کرد: متأسفانه عدم در اختیار گذاشتن سوخت متناسب با اتوبوسها سبب تولید دود شده و همچنین این موضوع باعث میشود تا سالانه هزینههای هنگفتی صرف تعمیرات ناوگان اتوبوسرانی شود.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , اتوبوسرانی , شهرداری