ترفند:

تبلیغات ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست؟

7 شهريور 1397 ساعت 11:25


به گزارش خراسان‌تایم، امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت‌ها شناخته می‌شود. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می‌تواند یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی باشد‌. نمایش اطلاعات که با کمک گرفتن از تصاویر بتوان منظور خود را به بقیه‌‌ افراد منتقل کرد و آن‌ها را در جریان گذاشت‌.
 
تبلیغات ویدیویی چیست ؟
تبلیغات ویدیویی یکی از جذاب‌ترین راه‌های بازاریابی آنلاین است که تبلیغ دهندگان می‌توانند برای جذب مخاطب از آن استفاده کنند. چرا که ویدیو از المان‌های سمعی و بصری استفاده می‌کند تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند و نسبت به متن، اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمتری منتقل می‌کند.
 
امروزه ویدیوها یک روش قدرتمند برای جلب توجه مشتریان است و در نتیجه ویدئو مارکتینگ روز به روز دارای محبوبیت و اعتبار بیشتری می‌شوند. بازاریابان می‌توانند از طریق نمایش ویدیو، با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود در هر زمان و هر مکان، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و برای برند خود بازاریابی کنند.
 
 
 تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن, انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی
 
تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن‌های موبایل
طبق بررسی‌های انجام شده، 51 درصد از تمام نمایش‌های ویدیویی در موبایل اتفاق می‌افتد. همچنین، 53 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند تمایل به تماشای ویدیوی محصولات در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های موبایلی دارند. بنابراین، می‌توان گفت تاثیر ویدیو در میان کاربران موبایل بیشتر از کاربران سایر دستگاه‌ها می‌باشد. بنایراین، تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن‌های موبایل تاثیر زیادی بر کاربران دارد و به خوبی می‌تواند محصول و یا سرویس تبلیغ دهندگان را معرفی کند.
 
اولین بار که می‌خواهید مشتریان خود را با یک برند آشنا کنید، نباید یک تبلیغ طولانی مدت به آن‌ها نمایش دهید بلکه باید با یک تبلیغ کوتاه و ساده شروع کنید. طبق تحقیقات انجام شده، بهتر است طول ویدیوهای تبلیغاتی بیشتر از 15 ثانیه نباشد. 33 درصد از افراد بعد از گذشت 30 ثانیه تماشای ویدیوی تبلیغاتی را رها می‌کنند. 45 درصد از افراد بعد از گذشت یک دقیقه و 60 درصد از آن‌ها بعد از گذشت دو دقیقه حتماً این کار را انجام می‌دهند. نزدیک به 66 درصد از مشتریان تمایل به تماشای ویدیوهای تبلیغاتی با طول زمانی زیر 60 ثانیه دارند.
 
 
 تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن, انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی
 
ویدیوی تبلیغاتی شما باید احساسات داشته باشد. این بدان معنا نیست که صرفاً از احساسات استفاده کنید و آن را در یک سطح خاص بالا، پایین و  یا متوسط نگه دارید؛ بلکه به طور خاص باید احساسات را با تکنیک “rollercoaster” در تبلیغات خود وارد کنید. به گونه‌ای که احساسات در طول یک آگهی تبلیغاتی به طور مداوم به اوج برسد و دوباره به سمت خنثی شدن برود یا به عبارتی شما باید در ویدیوی تبلیغاتی خود داستان تعریف کنید.
 
مطالعات نشان می‌دهد که نرخ ضبط حافظه، ازلحاظ دیداری و نوشتاری، بیش از ۷۰% است.
شما می‌توانید برای سایت و یا برند خود اقدام به تهیه و تولید و انتشار ویدیو بپردازید که به این فرایند ویدیو مارکتینگ گفته می‌شود و برای وب‌سایت و برند می‌تواند مؤثر باشد .
ترکیب صوت و تصویر، قدرتمندترین ابزار است.
 
 
 تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن, انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی
 
پیشرفت تبلیغات ویدیویی به مرور زمان:
پس از بهبود نسبی کیفیت و سرعت اینترنت کشور، گسترش سایت های ویدیو محور و ... دوباره از تبلیغات ویدیویی صحبت شد و شرکت های تبلیغاتی به دنبال اجرایی کردن این ایده در ایران شدند. در اوایل سال 1393 این شاخه از تبلیغات به خوبی در وب سایت های فارسی گسترش پیدا کرد و توانست به جامعه ای مستقل برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شود.
 
در ابتدا تبلیغات ویدیویی تنها به چند ثانیه ابتدایی فیلم های موجود در وب سایت ها کفایت می کرد و هر کاربر زمانی که بر روی یک فیلم کلیک می کرد، در چند ثانیه اول اون فیلم، تبلیغی را نگاه می کرد و بعد از مشاهده آن تبلیغ، فیلم مورد نظر اجرا می شد.
اما به مرور زمان، این نسل از تبلیغات نیز پخته تر شده و ایده های جدیدی به این شاخه اضافه شده است. به شکلی که امروزه تبلیغات ساده گذشته به تبلیغات بسیار پیشرفته در داخل اپلیکیشن ها تبدیل شده است.
 
امروزه از فن‌های جذابی برای ویدیو مارکتینگ استفاده می‌شود که در ایران به موشن گرافیک و تهیه فیلم‌های جذاب و خنده‌دار روی آورده‌اند که تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن برند شما دارد.
بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب با کسب‌وکارتان آن را در سایت خود قرار دهید و هم‌چنین می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در آن‌ها حساب کاربری دارید، منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را می‌بینند و این از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است .
 
 
 تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن, انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی
 
ویدئو مارکتینگ برای بعضی از حرفه‌ها لازم است مثلاً فرض کنید قرار است در مورد کاربرد یک دستگاه خاص در سایت خود توضیح دهید یا مثلاً شما تولیدکننده‌ی وسایل ورزشی هستید قطعاً با نوشتن چند تا مطلب و مقاله نمی‌توانید مفهوم دستگاه را به مشتری برسانید و طرز کار آن را برایش روشن کنید اما اگر از طرز کار دستگاه موردنظر یک فیلم و ویدیویی مناسب تهیه شود و در طراحی وب‌سایت و یا در مکان‌های پربازدید قرار داده شود قطعاً تأثیر آن خیلی بیشتر بوده و در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند .
 
شاید قبلاً ویدیوها زیاد موردتوجه نبودند و افراد حاضر به‌صرف وقت برای آن‌ها نبودند و تمایلی برای دیدن این موارد نشان نمی‌دادند اما الآن اوضاع تغییر کرده است و بسیاری از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی تولید ویدیو را آغاز کرده و ویدیوها را در وب‌سایت خود و یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کردند تا از این راه جذب مشتری و کاربر بیشتری داشته باشند .
 
مزیت‌های تبلیغاتی ویدیویی
• فرصت دیده شدن در بستر اشتراک ویدیویی کشور
• در تبلیغات (TrueView) شرایط برای ندیدن ویدیوی تبلیغاتی وجود دارد و این یعنی احترام به مخاطب و عدم نمایش اجباری تبلیغات
• کاربران خارج از هدف، تبلیغ ابتدای ویدیو (TrueView) را رد میکنند و بودجه شما هدر نمیرود.
• در تبلیغات TrueView برند تنها زمانی پرداخت می کند که قسمت قابل توجهی از ویدیوی تبلیغاتی دیده شده باشد و کاربر اصل پیام را دریافت کرده باشد.
 
• قابلیت قرار دادن لینک بر روی ویدیوهای تبلیغاتی برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر، وجود دارد. و این یعنی تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
 
 
 تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن, انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی
 
انواع روش‌های تبلیغات آنلاین ویدئویی
هزینه به ازای هر نمایش CPV 
تبلیغ دهندگان با تعریف این دسته از تبلیغات ویدئویی باید به ازای هر نمایش کامل ویدیو به نمایش دهنده تبلیغ پول پرداخت کند. هدف کمپین‌های تبلیغاتی CPV صرفاً نمایش ویدیوی تبلیغاتی و برندینگ برای محصول است.
 
هزینه به ازای هر کلیک CPC
هدف تبلیغات ویدئویی بردن ترافیک به یک وب‌سایت است و تبلیغ دهنده باید به ازای هر کلیکی که اتفاق می‌افتد، پول پرداخت کند.
 
هزینه به ازای نصب CPI
تبلیغ دهنده با استفاده از تبلیغات ویدئویی، به دنبال دریافت نصب و جذب کاربر جدید و البته باکیفیت برای اپلیکیشن خود است و به ازای هر نصبی که اتفاق می‌افتد، باید به تبلیغ دهنده مبلغی را پرداخت کند.
 
هزینه به ازای فعالیت خاص CPA
تبلیغ دهنده در تبلیغات ویدئویی به ازای فعالیت خاصی که توسط کاربر اتفاق بیافتد، به نمایش دهنده تبلیغ، پول پرداخت می‌کند. این فعالیت خاص می‌تواند عضویت در یک سامانه پیامکی و یا ارسال یک کد برای شرکت در قرعه‌کشی و … باشد.
مسلماً هزینه تبلیغات ویدیویی CPV از همه کمتر و تبلیغات CPA از همه بیشتر است و هزینه تبلیغات CPC و CPI به ترتیب بین این دو قرار می‌گیرد.

 
انتهای‌پیام/2/


کد مطلب: 17639

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/17639/تبلیغات-ویدیویی-یا-ویدیو-مارکتینگ-چیست

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir