شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۶
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند:

کمرنگ کردن تبلیغات غرب علیه ایران با رونق گردشگری محقق می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: کمرنگ کردن تبلیغات رسانه‌های غرب علیه ایران با رونق گردشگری محقق می‌شود.
کمرنگ کردن تبلیغات غرب علیه ایران با رونق گردشگری محقق می‌شود
 
به گزارش گروه فرهنگی خراسان‌تایم به نقل از مهر، محمدرضا مجیدی در سمینار آموزشی دیپلماسی و گردشگری اظهار کرد: امروزه از هر ۱۰ شغل در جهان، یک شغل مربوط به بخش سفر و گردشگری است که نشان از تأثیر آن در بخش اقتصاد دارد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: گردشگری سهمی ۲۰ درصدی از کل مشاغلی که طی پنج سال گذشته در جهان ایجاد شده داشته است.
مجیدی ادامه داد: کل سهم بخش گردشگری در اشتغال‌زایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده در حدود ۳۱۸ میلیون و۸۱۱ هزار شغل بوده که ۱۰ درصد مجموع شغل‌های ایجاد شده می‌باشد.
وی افزود: انتظار می‌رود آمار اشتغال‌زایی بخش گردشگری با رشد بی سابقه در سال ۲۰۱۹ به ۳۲۸ میلیون و ۲۰۸ هزار شغل برسد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: در حقیقت گردشگری کلید توسعه، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، کسب درآمدهای ارزی، رفاه، ارتباطات و تبادل فرهنگی در جوامع مختلف است.
مجیدی با بیان اینکه گردشگری در ایران و خراسان‌جنوبی گردشگری میراث پایه و فرهنگی است، گفت: با توجه به نیازهای ارزی جامعه ما در شرایط تحریم حضور گردشگران می‌تواند به تأمین نیازهای ارزی ما نیز بینجامد.
وی اظهار کرد: البته توسعه صنعت گردشگری همانند هر صنعت دیگری وابسته به سیاست‌های دولت بوده و بنابراین دیپلماسی گردشگری می‌تواند در توسعه این صنعت نقطه عطف و منشأ اثر فراوان و قابل توجه باشد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: با توجه به ارتباط گردشگری با عوامل سیاسی و نقش گردشگری در توسعه سیاسی و همچنین تأثیر تصمیم‌گیری‌های سیاسی بر توسعه یا عدم توسعه بخش گردشگری نقش دولت، بخش خصوصی، بخش عمومی و ارتباط بین اجزا از عوامل قابل توجه در دیپلماسی گردشگری است.
مجیدی ادامه داد: شورای جهانی سفر و گردشگری در تازه‌ترین ارزیابی سالانه خود اثرات بخش سفر و گردشگری را بر اقتصاد و اشتغال جهان اندازه‌گیری کرده است.
وی افزود: بر اساس یافته‌های این گزارش که در آن ۱۸۵ کشور از ۲۵ منطقه جهان مورد بررسی قرار گرفته است بخش سفر و گردشگری سهم ۱۰.۴ درصدی از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۸ را داشته است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به آثار دیپلماسی گردشگری گفت: دیپلماسی گردشگری در بعد اقتصادی، اشتغالزایی، ایجاد درآمد، تسهیل در سرمایه‌گذاری و در نهایت موجب افزایش درآمد سرانه می‌شود.
مجیدی اظهار کرد: از منظر فرهنگی و اجتماعی نیز دیپلماسی گردشگری با توجه به کنجکاوی گردشگران به مسائل، رویدادها و پدیده‌های هر محل سبب بازگشت و توجه مردم هر منطقه به هویت و اصالت خویش می‌شود.
وی بیان کرد: بهترین راه تبلیغ صحیح در مورد کشور و مقابله با تبلیغات منفی بی شک دیپلماسی گردشگری است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: خنثی کردن تبلیغات منفی رسانه‌های غربی و تلاش در جهت فراهم آوردن شرایط مطلوب در داخل با اتکا به برنامه‌های مدون و درازمدت در حوزه گردشگری میسر می‌شود.

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۲۱۶۰۱
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , اشتغالزایی , گردشگری