به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدابراهیم شرکاء ظهر امروز در نشست خبری به طرح جایگزینی قبوض الکترونیکی به جای قبوض کاغذی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح الکترونیکی کردن قبوض کاغذی از تیرماه آغاز می شود و در این راستا از مهر ماه به هیچ عنوان قبض کاغذی چاپ نخواهد شد.
وی به فرایند الکترونیکی کردن قبوض برق اشاره کرد و یادآور شد: مشترکان برق با ارسال شناسه 13 رقمی قبض برق و شماره تلفن هراه مصرف کننده برق به شرکت توزیع نیروی برق استان میتوانند از خدمات الکترونیکی صورتحساب قبض برق بهرمند شوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی تماس با اتفاقات برق به شماره 121 و مراجعه به سایت شرکت و ثبت اطلاعات شماره تلفن و شناسه قبض را از جمله روشهای اجرای این فرایند معرفی کرد و افزود: ارسال شناسه 13 رقمی قبض با الگوی *P*شناسه قبض# به سامانه پیامکی 5000160000 و اعلام شناسه قبض و شماره تلفن همراه مصرف کننده برق به مامورین برق در محل نیز از دیگر روشهای اجرای فرایند الکترونیکی کردن قبوض برق است.
شرکاء با اشاره به مدیریت مصرف و حذف قبوض کاغذی برق بیان کرد: قصد حذف قبض برق را نداریم بلکه قبوض کاغذی به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی 360 هزار مشترک دارد تصریح کرد: بیش از 20 هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات در سطح استان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نگهداری و حراست از این تاسیسات هزینههای هنگفتی برای شرکت برق به دنبال دارد خاطرنشان کرد: با توجه به پایداری بسیار خوب شبکههای برق در استان خدمات به موقع و در کوتاهترین زمان ممکن به مشترکان استان ارائه میشود.
شرکاء سرانه انرژی توزیع نشده به ازای هر مشترک را در خراسان جنوبی بسیار کم عنوان کرد و اظهار داشت: در ایام عید که شاهد وقوع سیل در استان بودیم و در این راستا خسارات زیادی به استان وارد شد اما در شبکههایی برق استان خسارات بسیار ناچیز بوده و توانستیم روستاها را با استفاده از دیزل برقدار کنیم.
وی بیان کرد: در گذشته برای تعمیر و نگهداری شبکه ها مجبور بودیم برق را قطع کنیم اما از سال گذشته اکیپهای عملیات خط گرم را در شهرستانها راهاندازی و تجهیز کردیم تا با این اکیپها بدون خاموشی و قطع برق شبکه سرویسدهی انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: شرکت برق خراسان جنوبی در ارزیابی که در سال 96 انجام شده است به عنوان دستگاه برتر استان برگزیده شد همچنین در میز خدمت نیز جزو دستگاههای اول بوده است.
شرکاء با اشاره به میز خدمت الکترونیکی یادآور شد: در این راستا سامانهای ایجاد شده که از صفر تا 100 درخواستهای مشترکین از راه دور به صورت الکترونیکی انجام میشود.
وی حذف مراجعههای حضوری به ادارات را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: 24 خدمت کد دار توسط شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به مردم ارائه میشود که تمامی این خدمات به صورت الکترونیکی قابل انجام است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی به مدیریت مصرف و الکترونیکی کردن قبوض برق اشاره و تصریح کرد: هدف کم مصرف کردن و فشار بر مردم نیست بلکه هدف درست مصرف کردن و به موقع مصرف کردن است.
شرکاء با بیان اینکه باید مردم به سمتی هدایت شوند که در اوج بار، کاهش مصرف برق را داشته باشند بیان کرد: در حال حاضر بحث لامپهای کم مصرف در جامعه نهادینه شده و مردم بیشتر از لامپهای کم مصرف استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه بخشی از مصارف برق در سیستمهای سرمایشی است که میتوان با صرفه جویی در مصرف انرژی در این حوزه، کاهش مصرف را داشت خاطرنشان کرد: وزارت نیرو مشوقهایی برای بخشهای کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته است که در این راستا چاههای کشاورزی اگر چهار ساعت در ساعتهای پیک خاموش باشند هزینه 20 ساعت دیگر برای آنها رایگان محاسبه میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته با مدیریت درست بار، در استان نسبت به استانهای دیگر بسیار کمتر بوده است و امیدوارم سال جاری را با همکاری مشترکان و مدیریت بار بدون خاموشی سپری کنیم.
انتهای پیام/4