به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق معتمدیان در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی خراسانجنوبی، با اشاره به اهداف این شورا، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این شورا اصلاح، حذف و یا وضع مقررات جدید رفع جهت حذف و یا رفع بخشنامهها، دستورالعملها و شیوهنامههایی که مانع کسب و کار قرار دارد، است.
وی خواستار فعال کردن کمیسیونهای بخش خصوصی شد و بیان داشت: یکی از کارهای جدیدی که طی دوهفته گذشته آغاز کردیم بازدیدهای میدانی از واحدهای مختلف تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند است.
استاندار خراسانجنوبی با اشاره به اهمیت بازاریابی محصولات تولیدی، مطرح کرد: بحث بازاریابی از موضوعاتی است که در هر بازدیدی که از واحدهای تولیدی داشتیم نسبت به آن و ایجاد بازارهای جدید صحبت شده است.
معتمدیان به ظرفیت عظیم بازار افغانستان اشاره و اعلام کرد: تأکید ما بر بازاریابی در افغانستان است لذا طی دیداری که اخیرا توسط وزیر صمت و مسؤولان در افغانستان انجام شده بهزودی شاهد برپایی نمایشگاهی از محصولات خراسانجنوبی در «مزار شریف» خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بعد از برپایی نمایشگاه در مزارشریف بهدنبال فراهم شدن ظرفیت برپایی در قندهار و سایر مناطق افغانستان هستیم، بیان داشت: تلاش میشود بتوانیم بازار جدیدی در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان ایجاد کنیم.
استاندار خراسانجنوبی با اعلام اینکه در خصوص برپایی نمایشگاه در اقلیم کردستان رایزنیها انجام شده است، مطرح کرد: خودمان به صورت مستقیم نمیخواهیم ورود کنیم بلکه نقش ما ارتباط دادن بخش خصوصی با بخش خصوصی در کشورهای هدف است که بتوانیم با همکاری دولت و بخش خصوصی شاهد اتفاقات خوبی در بخش تولید استان باشیم.
معتمدیان تصریح کرد: با حضور میدانی و بازدید از واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و و برگزاری ستاد رفع موانع تولید، تصمیمات عملیاتی با حضور اعضای دستگاههای اجرایی مرتبط درصدد مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی هستیم.
وی با اعلام اینکه تجربه خوبی طی دو هفته به دست آورده و راهکارهای خوبی برای رفع برخی از مشکلاتی که ماهها حل نشده در این جلسات ارائه میشود، اضافه کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری شاهد رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشیم.
استاندار خراسانجنوبی بازدید از واحدهای تولیدی خارج از شهرک صنعتی بیرجند را از اولویتهای بعدی دانست و تبیین کرد: همچنین با آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی به صورت تخصصی با حضور در واحد تولیدی شهرستانها پیگیری و بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , بازاریابی , اقتصاد