به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از فارس، مهدی جعفری با بیان اینکه خراسانجنوبی بالغ بر ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ۹۲۲ کیلومتر آن راه ترانزیت است، اظهار داشت: بیش از یک هزار کیلومتر راه فرعی دسترسی، ۱۱ هزار و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی و بیش از دو هزار کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در استان 918 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد 831 روستا از راه آسفالته برخوردار هستند، بیان داشت: 87 روستای بالای 20 خانوار، فاقد راه آسفالته مناسب هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسانجنوبی با اعلام اینکه ساخت راه آسفالت 42 روستا در دست اجرا است، تبیین کرد: برای تکمیل آسفالت راه روستایی این تعداد روستا باید 480 کیلومتر عملیات آسفالت انجام و تکمیل این طرحها نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.
جعفری بیان داشت: در مجموع 140 کیلومتر باند دوم در خراسانجنوبی در دست اجرا است که 50 کیلومتر آماده بهرهبرداری و 90 کیلومتر نیز آماده آسفالت است.
وی اعتبار مورد نیاز جهت اتمام این راهها را نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: تلاش میکنیم از طریق تهاتر مالیاتی، بانکی، اسناد خزانه، ماده 56، بودجه سنواتی و دیگر اعتبارات قانونی موجود در بودجه اعتبار مورد نیاز را تأمین کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسانجنوبی با بیان اینکه از 10 کریدور اصلی در کشور دو کریدور (چابهار – مشهد) و (بندرعباس – مشهد) در حوزه استحفاظی راههای خراسانجنوبی قرار دارد، گفت: تاکنون در این مسیرها به ترتیب 45 درصد و 57 درصد راه دوبانده اجرا شده است.
جعفری با بیان اینکه هماکنون در خراسانجنوبی 614 کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک است، بیان داشت: در مسیر بیرجند – طبس – یزد- اصفهان 29 کیلومتر، دیهوک – بجستان هشت کیلومتر، راور – مشهد پنج کیلومتر و بیرجند – مشهد چهار کیلومتر آسفالت و آماده بهرهبرداری است.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , شهرسازی , ترافیک