برندسازی محصولات خراسان جنوبی اولویتی برای معرفی به بازارهای جهان
27 اسفند 1398 ساعت 15:19
رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسانجنوبی گفت: برندسازی محصولات استان اولویت ورود به بازارهای جهانی است.
به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از مهر، محمد عرفانی مهارتی صبح سهشنبه در نشست خبری اظهارکرد: باید ظرفیتهای تولیدی، صنعتی، معدنی، گردشگری و فرهنگی خراسانجنوبی را به جهانیان معرفی کنیم که فرزندخواندگی یکی از این روشها است.
رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسانجنوبی با اشاره به اینکه تنها مرز فعال خراسانجنوبی به واسطه شیوع کرونا روزانه پاکسازی و ضد عفونی میشود، بیانکرد: در این زمینه نیروهای بهداشتی و درمانی خراسانجنوبی و اداره کل گمرکات همکاری بسیار خوبی داشتهاند.
عرفانی مهارتی با بیان اینکه با تمام ظرفیتهای موجود رایزنی برای بازگشایی سه معبر دیگر خراسانجنوبی با کشور افغانستان را ادامه میدهیم، ادامهداد: محصولات استراتژیک خراسانجنوبی باید به صورت برندسازی شده و با برنامهریزی به دیگر کشورهای جهان و کشورهای همسایه معرفی شوند.
وی با اشاره به مقدمات کارها برای معرفی گل نرگس به بازار گل ایران و دیگر کشورها گفت: خراسان جنوبی در حوزه تولید محصولات راهبردی همچون زرشک، زعفران و عناب پیشتاز است و باید با برندسازی برای معرفی آنها به بازارهای جهانی اقدام کنیم.
وی با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه توانمندیهای استان در مزارشریف، گفت: با توجه به نبود شرایط مناسب در محل، برگزاری نمایشگاه بینالمللی به صلاح تجار نبود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه خراسانجنوبی با تأکید بر اینکه به دنبال جذب گردشگر در حوزه سلامت هستیم، اظهارکرد: اگر فرودگاه بیرجند یک پرواز خارجی داشته باشد بیشک میتواند گردشگر جذب کند.
عرفانی مهارتی با اشاره به موضوع دیپلماسی ورزش گفت: مسابقات بینالمللی بیرجند جونیور یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ خراسانجنوبی است و همچنین معرفی بیرجند به بیش از ۱۰۰ نمایندگی سیاسی در کشورهای دیگر موجب شد تا ذهنیت بسیار خوبی از خراسانجنوبی در بین آنها شکل گیرد که متأسفانه با وجود ویروس کرونا کلیه مسابقات به زمان دیگری موکول شد.
وی با اشاره به مهماننوازی مردم خراسانجنوبی از زائران پاکستانی اربعین یادآور شد: میهمان نوازی مناسبی از زائرین پاکستانی اربعین در خراسان جنوبی صورت گرفت که بسیار ارزشمند بود.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 25778