به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از ایسنا، محمد زمانی، در بازدید از مدارس روستاهای خوشینه، کوچ و مافنداب بخش مرکزی شهرستان بیرجند، از نزدیک در جریان روند فرایند تعلیم و تربیت کودکان دورههای اول و دوم ابتدایی قرار گرفت.
وی افزود: نبود امکانات و زیرساختهای لازم در بعضی از مدارس و وجود برخی از دانشآموزان محروم و مناطق آسیبپذیر از جمله چالشهای آموزشی در سیستم غیرحضوری در ایام کروناست که تلاش شده مشکلات آموزشی دانشآموزان با تهیه بستههای آموزشی و یا پیگیری تلفنی و حضوری رفع شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تولید محتوای الکترونیک در فضای مجازی توسط آموزگاران این دوره تصریح کرد: علاوه بر این برای دانشآموزان محروم از فضای مجازی، پوشش تلویزیونی و گوشی همراه هوشمند، دو درسنامه با عنوان خودآموز بهاری و پیغام سلامتی با تیراژ 33 هزار نسخه در کنار آزمونهای عملکردی تهیه، تولید و چاپ شده و در اختیار دانشآموزان روستایی و عشایری استان قرار گرفته است.
زمانی با بیان اینکه راهبران آموزشی وظیفه توزیع، هدایت و راهنمایی دانشآموزان را در این زمینه بر عهده داشتند، ادامه داد: به علت حجم بالای کار، پراکندگی روستا و مناطق عشایری و صعب العبور بودن برخی از محورهای مواصلاتی توزیع درسنامهها و آزمون عملکردی با کندی انجام شده و بازتاب آزمونهای عملکردی با تأخیر به معلمین و کارشناسان میرسید.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی، بیش از 120 آموزگار فداکار زن و مرد شاغل در روستاهای مرکز استان، آستین همت بالا زده و با به جان خریدن خطرات و تهدیدات، با حفظ فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی، به آموزش چهره به چهره دانشآموزان روستایی پرداختند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تولید محتوای پایه پنجم توسط آموزگاران پایه پنجم استان در شبکه شاد، خاطرنشان کرد: ایثارگران عرصه علم و دانش استان همچون همیشه در بزنگاههای حساس و حیاتی به میدان آمدند تا جهادی دیگر رقم زده و با وجود مشکلاتی که خود به دلیل شرایط حاکم با آن دست به گریبان بودند، چراغ تعلیم و تربیت را در مناطق روستایی و عشایری بهارستان علم و ادب فروزان نگاه دارند.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , کرونا , وزارت بهداشت , دانشگاه , مدارس