به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری تسنیم، یکی از جدیترین مشکلات در حاشیه شهرها و مسکنهای مهر کمبود فضای آموزشی و فرهنگی است بیشتر از همه به ساکنان تحمیل میشود و هر سال در ایام تابستان دغدغهای بزرگ برای مسئولان است.
دغدغه اینکه چطور میشود در شهرکهای اقماری و حاشیه شهر بیرجند که جمعیت زیادی را در خود جای داده است مشکل کمبود فضای آموزشی را رفع کرد و چه بسا چاره این مشکلات در وضعیت فعلی دو نوبته شدن مدارس است.
محمد علی واقعی مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار داشت: وضیعت فضاهای آموزشی مرکز استان با توجه به رشد فزاینده جمعیت و رونق حاشیه نشینی در شهرکهای اقماری بیرجند، بحرانی و جدی است.
وی با بیان اینکه کمبود فضا و درآمدزایی از مشکلات دیگر آموزش و پرورش در تأمین هزینههای ساخت، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی است افزود: برای تأمین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان رایزنیهایی با اداره کل مسکن و شهرسازی انجام شده اما هنوز اقدامی نشده است.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی اجرای طرح "آجر به آجر" برای ترغیب خیرینی که بضاعت مالی لازم برای احداث یک فضای کامل آموزشی را ندارند اما مایلند در امر مقدس مدرسه سازی سهیم باشند را مناسب دانسته و گفت: با اجرای طرح آجر به آجر و جمعآوری قطره قطره کمکهای خرد خیرین میتوان طرحهای نیمه تمام را کامل کرد.
واقعی افزود: رشد جمعیت و کمبود فضای مجازی سبب شده تا در بیرجند با مشکلاتی مواجه شویم و این در حالی است که در سال گذشته کلاسهای درس بیرجند از 350 به 500 کلاس افزایش پیدا کرده که امسال علاوه بر دو نوبته شدن مدارس ابتدایی خطر دو نوبته شدن مدارس متوسطه اول هم در بیرجند وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته کلاسهای درس بیرجند از 350 کلاس به 500 کلاس افزایش پیدا کرده است گفت: کمبود فضا و امکانات و درآمدزایی مشکل دیگر آموزش و پرورش در تأمین هزینههای ساخت، تجهیز و نگهداشت فضاهای آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: وضعیت فضاهای آموزشی مرکز استان با توجه به رشد فزاینده جمعیت و رونق حاشیه نشینی در شهرک های اقماری، بحرانی و جدی است.
واقعی تصریح کرد: مشخصنشدن زمین آموزشی در نقاط مختلف شهر بیرجند به ویژه در سایتهای مسکن مهر، بروکراسی اداری، نبود ثبات در قیمتها و زمان بر بودن عملیات احداث به دلیل کمبود اعتبارات چهار مشکل اصلی در احداث و توسعه فضاهای آموزشی است و هر چند هر روز بر تعداد آپارتمانهای سر به فلک کشیده بیرجند افزوده میشود اما در آنها زمینی برای احداث فضاهای آموزشی مشخص نمیشود.
وی با بیان اینکه 14 هزار نفر پرسنل داریم اما اعتبارات ما نسبت به سال 95 کاهش یافته است افزود: سرعت توسعه شهری متناسب با توسعه فضاهای آموزشی نیست.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , مدارس , خراسان جنوبی , آموزش و پرورش , فضای مجازی