به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، اسدالله جلالزاده با اشاره به تاثیر کرونا ویروس بر حمل و نقل، اظهار کرد: بر اساس دادههای ترافیکی سالهای گذشته به طور معمول در پنج ماهه نخست هر سال نسبت به سال قبل معمولا باید به میزان هشت درصد افزایش تردد میداشتیم که با این وجود به کاهش ۲۲ درصدی تردد داخل استانی رسیدهایم که بسیار قابل ملاحظه است.
وی افزود: متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه از ۸۹ وسیله نقلیه به ۶۹ وسیله نقلیه در ساعت به ازای هر محور، از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی با بیان اینکه این وضعیت کاهش بیش از ۲۲ درصدی تردد را در مجموع محورهای مواصلاتی استان نشان میدهد، تصریح کرد: از ابتدای امسال محورهای فردوس- دیهوک، بیرجند- اسدیه، خوسف- سه راهی راهداران و سرایان- سه راهی روم از لحاظ روانی ترافیک و سطح سرویسدهی در سطح پایینتری نسبت به سایر محورهای مواصلاتی قرار داشتهاند.
جلالزاده ادامه داد: همچنین محورهای بیرجند- مود، بیرجند- آرینشهر و خضری- گناباد دارای ترافیک سنگینتری در ساعات اوج بودهاند و بالعکس محورهای نهبندان- شهداد، سربیشه- درمیان و دهمحمد- بردسکن در محدوده استحفاظی استان از ترافیکی بسیار روان برخوردار بودهاند.
وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان روز ۲۶ مردادماه در سال گذشته بیش از ۱۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده بود که این میزان در سال جاری به کمتر از ۱۵ میلیون و صد هزار تردد رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از ۲۸ درصد از این میزان تردد را وسایل نقلیه سنگین (کامیونت، کامیون، اتوبوس و تریلر) و حدود ۷۲ درصد نیز متشکل از وسایل نقلیه سبک (سواری و وانت) بوده است.
جلالزاده ادامه داد: از ابتدای اسفند ۹۸ تردد بین استانی در محورهای مشترک خراسان جنوبی با استانهای همجوار ۲۹ درصد کاهش یافته است که رتبه هشتم در رعایت کاهش ترددهای بین استانی کشور بوده است.
وی از بهسازی بیش از ۱۰ درصد از محورهای اصلی و شریانی خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: طرح ملی سراسری لکهگیری و آسفالت محورهای شریانی با هدف ترمیم و بهبود وضعیت راههای شریانی کشور از اردیبهشت امسال آغاز شده و با جدیت تداوم خواهد داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی اظهار کرد: تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاریهای کلان کشور، از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در خصوص روکشهای تقویتی، اجرای ۷۹ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ۸۳ کیلومتر اجرای ماسه آسفالت در محورهای مواصلاتی استان توسط همکاران و پیمانکاران این حوزه انجام پذیرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی از آغاز این طرح با توجه به محدودیتهای منابع از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد غیر قابل کنترل خرابی رویه راهها در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، رویکرد این اداره کل در بخش راهداری بیشتر بر اجرای روکشهای حفاظتی بوده که در این راستای با اجرای ۱۴۰ کیلومتر فوگسیل، ۴۰ کیلومتر روکش حفاظتی اسلاری سیل و ۹۱ کیلومتر آسفالت سرد، توانسته است در بین پنج استان برتر کشور قرار گیرد که این روند با تامین اعتبار پروژهها تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه محورهای شریانی و کریدورهای اصلی در این طرح اولویت دارند، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت روکش راههای استان، ۱۵ هزار و ۹۶۷ تن آسفالت برای لکهگیری توسط ادارات شهرستان به صورت امانی و پیمانی انجام شده است و ۱۵ اکیپ راهداری در سطح استان مسئولیت اجرای طرح سراسری لکه گیری و روکش اسفالت را بر عهده دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی بیان کرد: در این طرح پیش بینی ما این است که بیش از یک هزار کیلومتر از راههای استان به لحاظ کیفیت روکش آسفالت وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.
جلالزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راههای شریانی در ۱۰ محور مواصلاتی پر تردد و نیازمند ترمیم استان در حال اجراست.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , حمل و نقل , راهداری , خراسان جنوبی , کرونا