مطالبه‌گری یکی از ارکان امر‌به‌معروف است/ لزوم پاسخگویی به مردم در دستگاه‌های اجرایی

2 شهريور 1399 ساعت 10:39

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: بخشی از فریضه امر به‌معروف موضوع مطالبه‌گری است که در حال انجام است.


به گزارش گروه سیاسی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس، سردار علی قاسمی صبح امروز در شورای امر به‌معروف و نهی‌از منکر سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی‌از منکر دو فریضه‌ای هستند که همه امور اسلام و مسلمین به آن‌ها بستگی دارد، اما بعضا فراموش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر بر عهده همه مسؤولان و مردم نهاده شده، افزود: با وجود کارهای صورت گرفته در این راستا اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به آنچه مورد انتظار است، در پیش داریم.
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قانون امر به‌معروف در سال 94 توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد و در این قانون رئیس دستگاه اجرایی رئیس شورای امر به‌معروف هر دستگاه است، افزود: شورای امر به‌معروف دستگاه‌های اجرایی هر ماه یک بار باید تشکیل و اگر چالش‌هایی وجود دارد برطرف شود.

قاسمی با تشریح این موضوع که امر به‌معروف و نهی‌از منکر تنها در موضوع حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود بلکه در ادارات هر موضوعی که باعث به زحمت افتادن ارباب رجوع و نارضایتی مردم گردد، مصداقی از منکر است، گفت: برای ترویج معروفات گروه‌های طلایه‌داران امر به‌معروف تشکیل می‌شود که در محیط‌هایی که شرایط خیلی فراهم نیست کار را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه شورای امر به‌معروف باید موانع را از سر راه آمران به‌معروف بردارد، افزود: با تلاش‌هایی که در استان می‌شود مظاهر خلاف شئونات اسلامی به ندرت دیده شده اما باز هم گاهی مواردی وجود دارد که تذکر داده می‌شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هدف ما فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه درست کار کردن مدیران، پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آن‌ها از مصداق‌های امر به‌معروف در ادارات است، گفت: نماینده ولی فقیه در استان هم همواره بر این نکته تأکید دارند که مسؤولان استان فراتر از قانون عمل نکنند و برای مردم زحمت و مشکل ایجاد نکنند.
قاسمی با اشاره به اینکه بخشی از فریضه امر به‌معروف موضوع مطالبه‌گری است که در حال انجام است، گفت: مردم باید در رسانه‌های مختلف و تریبون‌هایی که دارند، به مردم عملکرد خود و دستگاه‌شان را توضیح دهند که تاکنون چه کردند و چه برنامه‌ای برای آینده دارند.

انتهای پیام/4


کد مطلب: 27769

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/27769/مطالبه-گری-یکی-ارکان-امر-به-معروف-لزوم-پاسخگویی-مردم-دستگاه-های-اجرایی

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir