به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا رضایی صبح دوشنبه در کارگروه مشارکت در طرح کاهش و پیشگیری از تصادفات خراسانجنوبی اظهار کرد: متأسفانه در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۶۹ نفر در جادههای برون شهری خراسانجنوبی جان خود را از دست دادهاند که با توجه به آمار سال گذشته که ۲۳۱ فوتی بوده حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامهداد: همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری هزار و ۹۵۸ نفر بر اثر تصادف در جادههای برون شهری مجروح شدهاند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی را نشان میدهد.
رضایی با تأکید بر اینکه موتورسواران نقش اصلی را در حوادث راههای روستایی دارند، گفت: بیشترین تصادفات خراسانجنوبی در محورهای بیرجند- زاهدان، بیرجند- مشهد و محور سربیشه به ماهیرود بوده است.
وی اظهارکرد: همچنین ۴۶ درصد تصادفات استان در جادههای اصلی، ۴۵ درصد در جادههای روستایی و ۹ درصد نیز در جادههای فرعی بوده و همچنین ۵۱ درصد حوادث در استان به علت واژگونی صورت گرفته است.
لزوم توجه ویژه به محورهای ترانزیتی استان
رئیس پلیس راه خراسانجنوبی با بیان اینکه ۴۱ درصد علت تصادفات در خراسانجنوبی عدم توجه به جلو بوده است، بیانکرد: باید نسبت به احداث شیب شیروانی در جادههای خراسانجنوبی توجه ویژهای صورت گیرد تا اگر تصادفی هم صورت میگیرد منجر به فوت نشود.
رضایی افزود: جادههای خراسانجنوبی جادههای کویری، طولانی و بدون جاذبه خاص است که زمینه خستگی رانندگان را فراهم آورده و از علل تصادف است و از این نظر باید نسبت به ایجاد استراحتگاهها و ایجاد مجتمعهای رفاهی تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه باید توجه ویژهای به وضعیت جاده ترانزیتی سربیشه- ماهیرود داشته باشیم، گفت: میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۳ درصد و در خراسانجنوبی ۲۳ درصد است.
رئیس پلیس راه خراسانجنوبی گفت: متأسفانه تعداد پاسگاههای پلیس راه در استان با گستردگی جادههای استان هیچ تناسبی ندارد که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشید.
رضایی یادآور شد: طول زیاد راهها، فاصله زیاد بین شهرها، یکنواخت بودن طبیعت حاشیه جادهها، طول زیاد و پراکندگی زیاد راههای روستایی خراسانجنوبی و ازدیاد تردد تانکرهای حامل مواد سوختی ترانزیتی و از جمله چالشهای راههای استان است.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , پلیس راه , بیرجند , خراسان جنوبی , تصادف