پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷

۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی معرفی شدند

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، گفت: پیگیر ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی هستیم.
۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی معرفی شدند
 
به گزارش گروه اقتصادی خراسان‌تایم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، مجتبی ابراهیمی در نشست خبری آنلاین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه‌داد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

فعالیت‌های شبکه‌ای و حذف واسطه‌ها در تولیدات مشاغل خانگی
وی اظهارکرد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت نام کنند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

ابراهیمی ادامه‌داد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل‌گیری فعالیت‌های شبکه‌ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هریک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه ها از این حوزه حذف شوند.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی افزود: از طرف دیگر فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه ها دیده و نقش آن‌ها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه‌ای هستند، اظهارکرد: تعاونی‌ها نمود بارز فعالیت‌های شبکه‌ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.
وی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.

اهمیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
سیده فاطمه حسینی، رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف گذاری کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی بوده که این مهم با تلاش های جهاددانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه های تخصصی محقق شده است.
وی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه‌ای تولید کنند که از حیث بسته‌بندی و چه از نظر برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی ما در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه‌ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند.
حسینی ادامه‌داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملاً مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.
وی یادآور شد: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت نام شده در طرح به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/4
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۲۹۲۵۲
کلمات کليدی: خراسان‌تایم , اقتصاد , اشتغال , بیرجند , خراسان جنوبی