به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از
خبرگزاری تسنیم، سیدعلیاکبر پرویزی در دیدار با معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای بهبود شرایط اشتغال در استان خراسان جنوبی علاوه بر ضرورت آشنایی تولیدکنندگان با فنون بازاریابی، آموزش و شناخت ذائقه مشتریان نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر استان و خشکسالیهای پیاپی در سالیان اخیر از ظرفیتهای موجود در بخش کشاورزی و دامداری برای توسعه بیشتر استان نمیتوانیم به طور کامل بهرهگیری کنیم و تمام تلاش ما باید حفظ شرایط موجود در این بخشها باشد.
استاندار خراسان جنوبی چالش اصلی در بخش تولید استان را بازاریابی و فروش محصولات دانست و تصریح کرد: در حوزههایی نظیر صنایع دستی، ظرفیتهای معدنی و برخی محصولات خاص استان اگر در امر بازاریابی موفق نباشیم، مشکلات تولیدکنندگان برطرف نخواهد شد.
توسعه اشتغال در خراسان جنوبی نگاه ویژه مرکز را میطلبد
پرویزی با اشاره به تسهیلات پیشبینی شده و مساعدتهایی که در بخشهای مختلف تولیدی نظیر قالیبافی توسط دولت و از طریق بنیاد برکت و کمیته امداد صورت میگیرد تصریح کرد: این تسهیلات برای کمک به صنایع خرد و حمایت از اشتغال روستائیان و عشایر پیشبینی شده و نیازمند هدایت درست و به هنگام است.
وی افزود: توسعه اشتغال در استانهایی نظیر خراسان جنوبی که با شرایط خاص اقلیمی مواجه هستند نگاه ویژه مرکز را میطلبد.
مقام عالی دولت در استان، مزیت خراسان جنوبی را وجود معادن غنی دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمعهای گلخانهای، تولید گل نرگس و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از ظرفیتهای دیگر استان است که نیازمند توجه بیشتر است.
اعطای وام لزوماً اشتغال ایجاد نمیکند آموزش هم باید مدنظر باشد
معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایجاد مشوقهای بیمهای یکی از برنامههای مهم در راستای حمایت از اشتغال است افزود: با اعطای وام لزوما اشتغال ایجاد نخواهد شد و در این راستا آموزش تخصصی و کارورزی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
عیسی منصوری با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی و به طور کلی مناطقی با شرایط اقلیمی مشابه تاکید بر خلق فرصتهای جدید و استفاده از مزیتهای نسبی است خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد انسانی موجود در بخش فناوری اطلاعات در استان توسعه این بخش نیز باید در دستور کار استان قرار گیرد.
کلمات کليدی: خراسان تایم , بازاریابی , اشتغال