دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۷
مدیرکل راه‌آهن شرق:

مرکزیت اداره‌کل راه‌آهن شرق در طبس تغییر نخواهد کرد/ راه‌آهن شرق به غوریان هرات افغانستان متصل می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: قرار است ظرف یک ماه آینده غوریان در هرات افغانستان با وسعت حدود یک‌هزار کیلومتر به شبکه ریلی راه‌آهن شرق متصل شود.
مرکزیت اداره‌کل راه‌آهن شرق در طبس تغییر نخواهد کرد/ راه‌آهن شرق به غوریان هرات افغانستان متصل می‌شود
 
به گزارش گروه اقتصادی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس، حسن ماسوری در جمع اصحاب‌رسانه شهرستان طبس  اظهار کرد: راه‌آهن محدود به مکان خاصی نبوده و امروز راه‌آهن شرق در استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد فعالیت می‌کند و وسعت این اداره کل از سایر نواحی بیشتر است و در واقع مرکزیت این اداره کل طبس است.
وی در خصوص انتقال بخشی از راه‌آهن شرق به سایر مناطق، عنوان داشت: حوزه فعالیت این اداره‌کل اگر محدود باشد خدمات قطعا بهتر به مرکزیت راه‌آهن ارائه می‌شود و اگر یک ایستگاهی را از راه‌آهن گرفته شود قطعا به آن منطقه ظلم نخواهد شد و هیئت مدیره راه‌آهن کشور به دنبال تقویت بیشتر راه‌آهن شرق بوده و هستند.
مدیرکل راه‌آهن شرق با توجه به احتمال جابه‌جایی ایستگاه‌های جندق، بیشدر و سه چاهون، از اداره‌کل راه‌آهن شرق، بیان داشت: در مجموع احتمال جابه‌جایی 150 کیلومتر از اداره‌کل راه‌آهن شرق وجود دارد که پیگیری‌های لازم در خصوص عدم انجام این اقدام از سوی امام جمعه محترم، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و راه‌آهن شرق صورت گرفته است.
وی درخصوص جابه‌جایی یا افزایش اداره‌کل راه‌آهن شرق، خاطرنشان کرد: قطعا هر چه ستاد کوچکتر باشد هزینه‌ها در خصوص ادارات کل نیز کمتر است و انتخاب طبس به عنوان بهترین نقطه استراتژیکی در منطقه و کشور بوده است و شک نکنید مرکزیت این اداره‌کل تغییر نخواهد کرد.
ماسوری اضافه کرد: اداره‌کل راه‌آهن شرق در حال حاضر مقام سوم تناژ بارگیری در کشور را دارد که در افق پیش‌رو باید به مقام نخست در این زمینه در سطح کشور برسد و این موضوع نیز پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: قرار است ظرف یک ماه آینده غوریان در هرات افغانستان با وسعت حدود یک هزار کیلومتر به شبکه ریلی راه‌آهن شرق متصل شود.
مدیرکل راه‌آهن شرق تصریح کرد: ما برای رسیدن به راه‌آهن پیشرفته عقب هستیم و چین در ظرف 4 سال گذشته 10 هزار خط پرسرعت کار شده است و باید به افق راه‌آهن پرسرعت برسیم و قطعا با این اقدام صرفه‌جویی زیادی در انرژی، محیط‌زیست و جاده‌ها انجام خواهد شد.
ماسوری در خصوص قطارهای مسافربری طبس افزود:‌ قطارهای درجه دو یا سه طبس باید تغییر کند و مردم نیز باید از سمت جاده‌ها به سمت ریل بیایند و در بخش بار نیز باید بار جاده‌ها را تا 30 درصد به سمت ریل بیاوریم که این موضوع از افق‌های منطقه شرق است و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کند چرا که هدف راه‌آهن خرید واگن و لکوموتیو نیست.
وی در پایان افزود: دو خطه کردن مسیر ریلی راه‌آهن شرق توجیه اقتصادی دارد و اگر بهترین شهر ایران نیز باشد و توجیه اقتصادی نداشته باشد این اقدام امکان‌پذیر نیست اما منطقه شرق این پتانسیل را دارد و قطعا به دنبال این موضوع خواهیم بود.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب:۷۶۹۶
کلمات کليدی: خراسان تایم , بارگیری , راه‌آهن