«طبقاتی شدن مدارس» در آموزش و پرورش باب شده است/ برنامه‌های تربیتی نوعی رفع تکلیف است

16 شهريور 1396 ساعت 20:05

یک معلم با سابقه با بیان اینکه طبقاتی شدن مدارس در آموزش و پرورش باب شده است، گفت: برنامه‌های تربیتی که در مدرسه انجام می‌شود، نوعی رفع تکلیف است.


به گزارش گروه اجتماعی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری فارس، محمد پور احمدی، یکی از معلمان با 29 سال سابقه تدریس و مدیریت در مدارس شهر تهران، در خصوص «مسائل مختلف در آموزش و پرورش»، اظهار داشت: مشکلات زیادی در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد؛ برای نمونه، در بحث ثبت نام دانش آموزان شرایط آموزش و پرورش به سمتی سوق داده می شود که هرکس توانایی مالی خوبی دارد، در مدارس سطح بالا به خصوص غیر دولتی تحصیل می کند و دیگران که بنیه مالی ضعیفی دارند، در مدارس معمولی و سطح پایین ثبت نام کرده و تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه وجود این اختلاف آموزشی در سطح مدارس، عدالت آموزشی نیست، افزود: در مدارس سطح بالا از معلمان با سابقه استفاده می شود و معلمان کم تجربه در مدارس معمولی تدریس می کنند. این موضوع باعث ایجاد اختلاف در آموزش و بیان مباحث درسی به دانش آموزان می شود.
این معلم با تجربه با بیان اینکه طبقاتی شدن مدارس در آموزش و پرورش باب شده است، گفت: در کتب درسی مطالب با یکدیگر همخوانی ندارند و سرفصل ها بارم بندی مناسبی نشده است.
پور احمدی با اشاره به مسائل پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: می توان گفت مسائل اعتقادی و مذهبی که در مدارس مطرح شده و برنامه های تربیتی که انجام می شود، نوعی رفع تکلیف است.
انتهای پیام/4


کد مطلب: 8409

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/8409/طبقاتی-شدن-مدارس-آموزش-پرورش-باب-شده-برنامه-های-تربیتی-نوعی-رفع-تکلیف

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir