گروه خودروسازی رنو:
صادرات رنو به ایران ۸۳ درصد افزایش یافت/سهم موثر ایران برای ارتقای فروش در بازارهای جهانی
6 مهر 1396 ساعت 13:42
گروه خودروسازی رنو اعلام کرد: میزان صادرات این شرکت به ایران ۸۳ درصد رشد داشته و برندهای تندر و ساندرو سهم فروش رنو را دو برابر کرده است.
به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس، گروه صنعتی خودروسازی رنو فرانسه، براساس آمار ماهانه فروش خود اعلام کرد در 8 ماهه نخست سال 2017 میزان فروش محصولات رنو به ایران 82.6 درصد افزایش یافته است.
براساس این گزارش، گروه صنعتی خودروسازی رنو در این مدت 99 هزار و 617 دستگاه خودرو به ایران فروخته است.
سهم رنو از بازار ایران در این مدت 8 ماه نسبت به مشابه سال گذشته از 3.5 درصد به 10 درصد افزایش یافته است. میزان فروش این شرکت در ماه آگوست 14 هزار و 519 دستگاه خودرو بوده که در مقایسه با ماه جولای 2017،به میزان 13 درصد کاهش داشته است. میزان فروش رنو در ماه جولای 16 هزار و 733 دستگاه بود، اما در مجموع میزان فروش رنو نسبت به اگوست 2016 رشد 27 درصدی داشته است.
در آگوست 2017 سهم رنو از بازار ایران 9.7 درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 0.2 درصدی داشته است.
میزان فروش شرکت رنو در فاصله ژانویه تا آگوست 2.43 میلیون دستگاه خودرو بوده که نسبت به مدت مشابه سال 2016، 10.7 درصد رشد داشته است.
کل فروش رنو در جهان در ماه آگوست 259 هزار و 547 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.7 درصد افزایش داشته است.
میزان فروش رنو در ایران در سال 2016، 110.7 درصد رشد داشت که سهم این گروه خودروسازی را از بازار به 8.4 درصد رساند.
گروه خودروسازی رنو گفته است نقش بازار ایران به حدی بوده که فروش رنو در مدت یک سال دو برابر شد. مزیت بازار ایران بیشتر در خرید برندهای تندر و ساندرو بود.
براساس آمارهای شرکت رنو سال گذشته، این شرکت 108 هزار و 536 دستگاه خودرو به ایران فروخت.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 9165