مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
اصل نظام ارجاع الکترونیک سلامت تغییر نگاه و رفتار مردم است
17 مهر 1396 ساعت 11:46
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اصل نظام ارجاع الکترونیک سلامت تغییر نگاه و رفتار مردم است.
به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری تسنیم، طاهر موهبتی اظهار داشت: در برنامه ششم بحث اتباع بیگانه که یکی از مشکلات کشور است و بخش عمدهای از آنان بیمه نیستند در دستور کار است و بیمه سلامت متولی شده است که این افراد را بیمه کند.
وی به بحث پایگاه ایرانیان اشاره کرد و افزود: بحث پایگاه ایرانیان به صورت برخط باید در بیمه سلامت مستقر شود و نحوه دریافت خدمات برای همه بیمهها در بخش درمانی توسط بیمه سلامت تعریف و اجرا شود.
وی بیان کرد: در بحث میزان مطالبات با تدابیر صورت گرفته و در جلسهای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر اقتصاد و دارایی و خزانهداری کل کشور مقرر شد تا تلاش لازم به منظور پرداخت اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافته صورت پذیرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: نگاه ما این است که وزنی که در پرداختها برای حوزه سلامت قائل هستیم باید اولویت یک کشور باشد.
وی با اشاره به بحث نظام ارجاع خاطرنشان کرد: در بحث استقرار نظام ارجاع در برنامه ششم مقرر شد تا پایان سال دوم سامان پیدا کند و در حال حاضر اجرای نظام ارجاع بر پایه نظام الکترونیک در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار آغاز شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در این راستا در استان گلستان به صورت پایلوت طرح نظام ارجاع عملیاتی شده است یادآور شد: همچنین در شهرهای دیگر مانند زنجان، اردبیل و خراسان نیز این امر تسریع میود.
موهبتی با بیان اینکه اصل نظام ارجاع تغییر نگاه و رفتار مردم است اظهار داشت: در این راستا همه رسانهها باید کمک کنند تا این فرهنگ تغییر پیدا کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین چالشی که در حوزه بیمهها داریم بحث منابع مالی پایدار است افزود: این امر در دنیا نیز یکی از بحرانهای جدی سازمانهای بیمهای است.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 9434
آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/9434/اصل-نظام-ارجاع-الکترونیک-سلامت-تغییر-نگاه-رفتار-مردم