فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی مطرح کرد
تعلل اداره راه و راهداری در بهرهبرداری محور بیرجند-قاین/ محورهای بازگشایی شده جاده بیرجند-قاین استانداردهای بزرگراه را ندارد/ پراید رکورد دار مرگ و میر در استان
19 مهر 1396 ساعت 21:08
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی با اشاره به ۱۹ کیلومتر محور بیرجند-قاین که زیرساخت آن قبلا آماده شده بود، گفت: اداره راه و راهداری در بهرهبرداری این محور تعلل داشتند که با برخورد دادستان در راستای بهرهبرداری قرار گرفت.
به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ حسین رضایی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون ۱۹ سیستم VMS در سطح کشور راهاندازی شده که یکی از این سیستمها در ورودی بیرجند از سمت قاین است.
وی ادامه داد: این سیستم قادر به شناسایی کامیونهای باری است به طوری که اگر بارنامه لازم را از شرکت باربری دریافت نکرده باشند آن کامیون را شناسایی و به صورت هوشمند جریمه میکند.
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی با بیان اینکه ۱۰ سیستم دیگر از این نوع جانمایی شده و بر اساس اولویت مناطق نصب خواهد شد، تصریح کرد: اولویت دیگر دیهوک به سمت اصفهان، خوسف به سمت دو راهی راهداران است که از اولویتهای مهمی برخوردارند که تا اواخر امسال باید انجام گیرد.
*تعلل اداره راه و راهداری در بهرهبرداری محور بیرجند-قاین
رضایی با اشاره به ۱۹ کیلومتر محور بیرجند-قاین که زیرساخت آن قبلا آماده شده بود، اظهار کرد: اداره راه و راهداری در بهرهبرداری این محور تعلل داشتند که با برخورد دادستان در راستای بهرهبرداری قرار گرفت چرا که ۵۸ درصد متوفیان سوانح رانندگی این جاده در این محور فوت شدند.
*محورهای بازگشایی شده جاده بیرجند-قاین استانداردهای بزرگراه را ندارد
وی در خصوص تامین اعتبارات از ادارات استانی و وزارت راه، برای بهبود این محور گفت: بهرهبرداری شهروندان از این محور تنها مزیت راه است و ایمنی و تجهیزات جاده مورد تایید پلیس نیست زیرا شرایط بزرگراه را ندارد.
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی با بیان اینکه بیشترین تلفات جادهای در شهرهای کشور در ۳۰ کیلومتری ورودیهاست، عنوان کرد: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی را در ۳۹ کیلومتری ورودی های شهرهای خراسانجنوبی داریم.
*وقوع یک هزار و ۱۷۱ فقره تصادف در شش ماهه اول سال جاری
رضایی با اشاره به آمار تصادفات در۶ ماه ابتدای سال گفت: در این مدت یک هزار و ۱۷۱ فقره تصادف رخ داده در این تصادفات تعداد یکهزار و ۴۸۸ نفر مجروح شدهاند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و ۱۱۲ نفر نیز فوت کردند که آمار فوتشدگان نسبت به پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.
*افزایش ۲۳ درصدی تصادفات در استان نسبت به سال گذشته
وی ادامه داد: در مجموع میزان تصادفات در استان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی با اشاره به اینکه خودروهای سواری بیشترین نقش را در تصادفات وسایل نقلیه دارند، خاطرنشان کرد: از مجموع تصادفات جادهای ۶۳ درصد مربوط به سواریها و ۱۶ درصد موتور سیکلتها هستند.
رضایی با اشاره به بیشترین عامل وقوع تصادفات در محورهای برونشهری، عنوان داشت: بیشترین عامل وقوع این تصادفات، عدم توجه به جلو به میزان ۴۳ درصد و تجاوز از سرعت مطمئنه ۲۲ درصد است.
وی با اشاره به آمار پراکندگی تصادفات فوتی و جرحی استان، یادآور شد: بیشترین میزان تصادفات به میزان ۴۶ درصد در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب رخ میدهد.
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی اذعان کرد: واژگونی خودروها در سال جاری ۴۶ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
رضایی با اشاره به اینکه میزان تلفات در سطح جادههای روستایی استان ۱۷ نفر و به طور کلی ۳۸ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در مجموع تصادفات محورهای روستایی مانند محورهای برونشهری، ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تعداد مجروحین نیز نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را شاهد بوده است.
*شناسایی ۱۵۳ نقطه خطرناک و ۴۶ نقطه حادثهخیز در خراسانجنوبی
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۵۳ نقطه خطرناک و مستعد وقوع تصادف و ۴۶ نقطه حادثهخیز وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ نقطه به عنوان اولویت یک استان شناسنامهدار شده و در لیست نقاط حادثهخیز وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
رضایی عدم استفاده از کلاه ایمنی را عامل اصلی فوت موتور سواران دانست و افزود: از ۱۰۰ درصد رانندگان موتور سیکلت ۸۸ درصد کلاه ایمنی نداشتند و عدم استفاده از کلاه ایمنی منجر به فوت رانندگان در جاده های برونشهری است.
*پراید رکورد دار مرگ و میر در استان
وی با اشاره به بیشترین وسیله نقلیه که در ایجاد تصادفات و برجا گذاشتن خسارت و متوفی نقش دارد، خاطر نشان کرد: سواری پراید ۲۷ درصد از مجموع متوفیان و ۲۸ درصد از مجروحین خراسانجنوبی را به خود اختصاص داده است.
فرمانده پلیس راه خراسانجنوبی در خصوص برگزاری جلسات کمیسون ایمنی راه، اضافه کرد: برگزاری ۷ جلسه کمیسیون ایمنی راه در مقابل آمار بالای تصادفات رقمی ناچیز است و باید نسبت به افزایش جلسات گام برداشت.
رضایی نبستن کمربند ایمنی را از مهمترین صدمات جبران ناپذیر دانست و اظهار کرد: ۳۷ هزار و۶۱۱ فقره تخلف مربوط به نبستن کمربند ایمنی است.
انتهای پیام/4
کد مطلب: 9521