نایب رئیس گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند:

کیفیت خدمات رسانی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی افزایش یابد

24 مهر 1396 ساعت 11:31

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بر ضرورت افزایش کیفیت خدمات رسانی در اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: مدیران باید از اقامتگاه‌های بوم گردی در کویر کرمان و یزد بازدید کنند تا با نحوه خدمات رسانی بیشتر آشنا شوند.


به گزارش گروه اقتصادی خراسان‌تایم به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمدکاشانی اظهار داشت: از دو سال گذشته شعار روز جهانی گردشگری "اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی" بوده است که این امر کمک کرد بحث اقامتگاه بومگردی مطرح شود.
وی افزود: این کمپین این نوید را داد که به جای اقامت در هتل‌های چند ستاره ذائقه توریسم به سمت زندگی در کنار روستائیان هدایت شود و این امر فرصت طلایی برای شهرهای فاقد هتل چند ستاره مانند خراسان جنوبی شد که از وجود روستاهای بکر و منحصر به فردی برای اقامت بوم گردان بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: امروزه ذائقه جهانی به سمت تجربه اقامت و همنشینی با روستائیان حرکت می‌کند که سبب ایجاد اقامتگاه بومگردی می‌شود و با حضور در مکان‌هایی که روستائیان در آنجا اقامت می‌کنند زندگی ساده و بکر روستایی را تجربه می‌کنند.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند تصریح کرد: در این راستا اقامتگاه‌ها باید شرایطی داشته باشند که محتوای زندگی روستایی را به گردشگر نشان دهند و امکانات اولیه اعم از سرویس بهداشتی، محل صرف غذاهای بومی و محلی و غیره را داشته باشند.
کاشانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه ذائقه جهانی به سمت اقامتگاه‌های بوم گردی حرکت می‌کند این مکان‌ها می‌توانند نقش موثری در توسعه گردشگری استان داشته باشند.
وی به راهکارهای توسعه و معرفی مراکز بومگردی به کشورهای دیگر اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در کشور فراهم شده است و ارزان‌ترین راه بحث تجارت الکترونیک است.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: پیشنهاد ما به اقامتگاه‌های بومگردی این است که حتما وب سایت معرفی چند زبانه اینترنتی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی و چینی همراه با عکس‌های زیبا از اقامتگاه و جاذبه‌های اطراف آن را فراهم کنند و در اختیار قرار مردم دهند.
کاشانی با اشاره به راهکار دوم برای معرفی مراکز بومگردی به کشورهای دیگر افزود: مسیر دوم این است که به صورت الکترونیکی با آژانس‌های گردشگری سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند و اطلاعات خود را به آنان معرفی کنند.
وی فراهم کردن سیستم رزرواسیون آنلاین اینترنتی دو زبانه را یکی دیگر از راهکارهای معرفی مراکز بوم گردی به کشورهای دیگر عنوان کرد.
نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه در خراسان جنوبی در بحث پذیرش گردشگر از 4 سال گذشته روند رو به رشدی را تاکنون آغاز کردیم گفت: این امر حاکی از آن است که استان در بحث جذب گردشگر چه در بخش خصوصی و چه در بحث دولتی در مسیر درستی گام بر می‌دارد.
کاشانی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد ما این است که در حال حاضر باید کیفیت خدمات‌رسانی در این اقامتگاه‌ها را افزایش دهیم و همچنین مدیران اقامتگاه‌ها نیز باید دوره‌های آموزشی را فرا گیرند.
وی تصریح کرد: همچنین مدیران اقامتگاه‌ها باید از اقامتگاه‌های بوم گردی که در سال‌های گذشته در کویر کرمان و یزد ایجاد شده بازدید کنند تا با نحوه خدمات رسانی و مدیریت اقامتگاه بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/4


کد مطلب: 9640

آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/9640/کیفیت-خدمات-رسانی-اقامتگاه-های-بوم-گردی-خراسان-جنوبی-افزایش-یابد

خراسان تایم
  http://www.KhorasanTime.ir