یکی از مولفههایی که به توسعه استان کمک میکند و بر حضور سرمایهگذار، گردشگر و مدیران عالیرتبه کشوری رونق بیشتری میبخشد، داشتن مسیرهای پروازی منظم، ارزان قیمت و باکیفیت است. کلماتی که در خراسانجنوبی از بدو تاسیس آرزو بوده و همچنان آرزو مانده است!
این روزها برای چندمین بار، اخبار حکایت از کم شدن پروازها و بعضا افزایش قیمتها دارد، چیزی که دوباره گرد ناامیدی بر بدنه توسعه استان میپاشد. استان مرزی و دورافتاده از پایتخت که درحال حاضر تنها 16پرواز دارد که البته 2پرواز در فرودگاه طبس و 2پرواز نیز به مقصد مشهدمقدس انجام میگیرد و تنها 12پرواز از مرکز استان به پایتخت صورت میگیرد! اما جالبتر این است که کنسل شدن پروازها از همین تعداد کم هم میکاهد که این یعنی حال پروازهای استان خوب نیست.
بیشک این وضع نابسامان در پروازها موجب کم شدن حضور چهرههای علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی در کنار چهرههای سیاسی میشود و افراد حاضر نیستند برای یک برنامه چندساعته 2روز وقت خودرا فداکنند و در استانی حضور یابند که نه جاذبه زیارتی دارد و نه جاذبه تفریحی! حتی اگر بعد از تلاش و دوندگیهای چندماهه، به حضور رضایت دهند، از اعداد و ارقامی سخن میگویند که پرداخت آن در توان مجموعههای فرهنگی و اجتماعی استان نیست...
پرواز، ممکن است برای بسیاری از مردم استان خدمتی لوکس محسوب شود، اما بر همگان پرواضح است که توسعه استان با این خدمت لوکس ارتباط تنگاتنگی دارد و بیشک همه مردم استان در هرسطح اقتصادی و اجتماعی از برکات نظم و رشد کمی و کیفی پروازها بهرهمند میشوند حتی اگر خودشان آگاه نباشند.
وقتی سخن از راه آهن به میان میآید، همه میگویند باید ریلگذاری شود و این امری طولانی است. اما آیا توسعه کمی و کیفی پروازهای استان نیز امری طولانی است؟
به امید روزی که وعدهها در این عرصه، لباس عمل بر تن کرده و شاهد حل مشکلات استان باشیم.
ر.خسروی – خبرنگار خراسانتایم
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , پرواز , خراسان جنوبی , یادداشت