به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم؛ معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، گفت: امسال 40 کیلومتر راه در شهرستان خوسف احداث شده که مهمترین آن بخشی از محورخوسف به نایبند کرمان به طول 18 کیلومتر است که با اجرای لایه حفاظتی و آسفالت در هفته دولت زیر بار ترافیک رفت .
" ابراهیم کریم پور" در مورد جاده خوسف به آبگرم لوت و در ادامه به سمت نایبند افزود: پس از آسفالت 18 کیلومتر؛ عملیات فنی، خاک برداری و زیر سازی 25 کیلومتر دیگراز مسیر 35کیلومتری تا آبگرم لوت هم انجام شده و پس از اجرای 10 کیلومتر باقی مانده ،این مسیر آسفالت می شود. از آبگرم لوت تا نایبند نیز 70 کیلومتر فاصله دارد که مطالعات آن انجام شده و با احداث این جاده 70 کیلومتر مسیر خوسف به نایبند نزدیک تر می شود و از مرکز استان به کرمان نیز حدود 100 کیلومتر کاهش فاصله خواهیم داشت.
معاون اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: در ادامه مسیر و ارتباط با استان های مجاور و غرب کشور ، جاده نایبند به بهاباد یزد نیز در دستور کار است که از سمت یزد نیز عملیات احداث این مسیر شروع شده است و با احداث این جاده 190 کیلومتر مسیر ارتباطی خراسان جنوبی با استان های یزد، فارس و غرب کشور کاهش می یابد. به گفته وی اگر در سال های 95 و 96 اعتبار مورد نیاز تامین شود این پروژه طی 2 سال به بهره برداری خواهد رسید البته او رقم اعتبار تکمیل این محور را اعلام نکرد.
«کریم پور» در مورد احداث جاده معدن قلعه زری به سمت شهداد -کرمان نیز گفت: مطالعات 60 کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان خوسف انجام شده ضمن اینکه در حوزه شهرستان نهبندان نیز عملیات راه سازی از معدن حاجات به طرف معدن قلعه زری خوسف و محور شهداد- کرمان در حال احداث است که راه میانبر و ارتباطی خوبی به خصوص برای ماشین های سنگین ترانزیتی و کامیون های حمل سنگ خواهد بود.
«کریم پور » در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد احداث باند دوم جاده خوسف- خور- سه راهی راهداران طبس گفت: قرارداد 10 کیلومتر در محدوده خور با پیمانکار مربوط با اعتبار اولیه حدود 10 میلیارد ریال منعقد شده و در حال تجهیز کارگاه های خود می باشد و حدود یک ماه است که عملیات اجرایی آن از سمت خور شروع شده است.
وی در خصوص فرسودگی و تخریب آسفالت جاده دهستان قلعه زری از سه راهی خوسف - ماژان به سمت معدن افزود:
این جاده روستایی بوده و به دلیل تردد کامیون های سنگین و معدنی، در سال گذشته بخش هایی از این محور تخریب شد که به دلیل نداشتن اعتبار خاص، با پیگیری های انجام شده حدود 2 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان و قیر یارانه ای بخش هایی از مسیر روکش آسفالت شد .
مرجع : روزنامه خراسان جنوبی