به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم به نقل از پیام بشرویه؛ حوزه راه و ارتباطات شهری و برون شهری از اهمیت زیادی برخوردار است تا آنجا که به یکی از شاهرگ های تغذیه اقتصادی شهرها توصیف شده و گستردگی حوزه راه ها و بروز بودن آن علاوه بر رونق اقتصادی، مزایای افزون تری از جمله کاهش فواصل راه ها ،نزدیک شدن شهرها به یکدیگر، آسان شدن مسیر تردد می باشد.
شهرستان بشرویه علی رغم اینکه شاهراه ارتباطی استان های بزرگی همچون فارس،اصفهان،یزد،کهکولیه و بویراحمد و خراسان جنوبی به پایتخت معنوی دل ها "مشهد مقدس " می باشد ولی متاسفانه در حوزه راه ها آنگونه که باید به آن توجهی نشده است و پروژه های مهم دوبانده شدن راه های بشرویه که یکی از نیازهای ضروری این شهرستان محسوب می شود هنوز در هیچ مسیری تعریف و یا اجرا نگردیده است .
و اما خبرها حکایت از حضور وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی برای افتتاح طره های دوبانده استان را می دهد.
با بهره برداری 105 کیلومتر باند دوم، محورهای دو بانده استان به 450 کیلومتر می رسد.
و محورهای بیرجند_قائن، جزو باندهای دومی است که با حضور وزیر راه و شهرسازی تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
به استناد خبر خبرگزاری صداسیما در مرکز استان پروژه های دوبانده خراسان جنوبی شامل محور ببرجند- زاهدان به طول ۹ کیلومتر، بیرجند،قاین، گناباد به طول ۱۶ کیلومتر، مسیر بیرجند - دیهوک به طول ۶/۵ کیلومتر ،فردوس- بجستان ۱۸ کیلومتر ،دیهوک- راور ۲۲کیلومتر و سه راهی روم افریز به طول ۹ کیلومتر،اسفدن حاجی اباد به طول ۱۴ کیلومتر،اسفشاد حوض رباط زیرکوه به طول ۱۰ کیلومتر،ورددی فرودگاه به طول ۲کیلومتر،منطقه ویژه اقتصادی به طول ۳ کیلومتر و کمربند اسلامیه فردوس به طول ۱۲ کیلومتر می باشد و با این طرح ها طول دوبانده محورهای خراسان جنوبی به 450 کیلومتر می رسد.
آنچه پیداست در طول مدت دوبانده شدن مسیرهای یاد شده هیچ طرح دوبانده ای برای شهرستان بشرویه اجرا نشد.
این درحالی است که این نقیصه در کنار روند کند پروژه ملی جاده بشرویه به طبس به دلیل کاهش محسوس اعتبارات و عدم تحقق مطالبه مهم مردم بشرویه تا کنون برای احداث جاده "بشرویه به بجستان"، موجی از نگرانی و گلایه مندی را ایجاد کرده است و در کنار تمام کاستی های حوزه راه های اصلی بشرویه مسیرهای زیادی در سطح استان در چند سال اخیر دوبانده شده اند و شهرستان بشرویه محروم از این حق قانونی حوزه راه ها.
با این توصیف و روند کند توسعه راه های اصلی شهرستان تاریخی و گردشگری بشرویه در خراسان جنوبی،
حضور وزیر راه و شهرسازی در استان فرصت مناسبی را پیش روی نماینده مردم شهرستان بشرویه، طبس، فردوس و سرایان، نمایندگان مردم در شوراها ،مسئولان عالی و متولیان مربوطه قرار می دهد که اگر دغدغه اصلی برای توسعه راه های شهری دارند و مطالبات قانونی و بحق مردم بشرویه را به گوش وزیر راه و شهرسازی برسانند.
مطالبه مهمی که مردم شریف شهرستان بشرویه حتی خود برای تحقق آن پیشگام شده و کمک های خوبی را در این راستا به دولت کرده اند.
بسیاری از خیرین راه ساز شهرستان بشرویه در اقدامی تحسین برانگیز برای تحقق جاده بشرویه به بجستان همراه شده و قریب به 6کیلومتر جاده بشرویه به چاهنو باهمت و همدلی مردم با دولت به پیش رفته است،
آیا این خواسته قانونی مردم بشرویه و جاده که مردم باجان دل پای کار آمده اند و حتی اخذ قانونی مجوز این پروژه در چند روز اخیر طی طوماری به امضا بسیاری از مردم رسیده ، میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهد بود؟؟
کلمات کليدی: باند دوم ، بشرویه ،