به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم به نقل از نسیم قائن؛
شصت و پنجمین گردهمایی مدیران محترم عامل شرکت های هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و سیمان تامین در سالن همایش هتل قصر مشهد مقدس و به میزبانی شرکت سیمان قاین برگزار شد.
در این نشست مدیر عامل شرکت سیمان قاین گزارشی از پیشرفت پروژه اولین جاده بتنی در محور قاین -بیرجند ارائه کرد.
حمید اقبالیان در این باره گفت: در اجرای سیاست های هلدینگ سیمان تامین در تغییر فرهنگ احداث راههای بتنی بجای آسفالت و به منظور توسعه بازار مصرف سیمان، اجرای روسازی غیر مسلح بتنی با فینیشر و با استفاده از سیمان مخصوص تولیدی شرکت سیمان قاین این پروژه در محور قاین – بیرجند اجرایی گردید.
وی افزود: این پروژه برای اولین بار در سطح کشور و با هدف ساخت
۴۰ کیلومتر از باند دوم جاده بیرجند – قاین صورت گرفته است که عیار سیمان مصرفی در این جاده
۴۰۰ و برای ساخت هر کیلومتر با ارتفاع
۲۷سانتی متر مقدار
۱۰۳۹ تن سیمان استفاده شده است. ( به ازای هر متر حدود یک تن )
اقبالیان اظهارداشت:برای انجام این پروژه
۱۳۰ هزار متر مکعب بتن با عیار
۴۰۰ نیاز است که در مجموع این پروژه
۵۱ هزار تن سیمان مصرف خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت سیمان قاین در ارتباط با محاسن استفاده از بتن غلطکی نیز گفت: مقرون به صرفه تر بودن بتن غلطکی، کاهش آلودگی با استفاده از بتن در مقایسه با مشتقات نفتی، آسان تر و کم هزینه تر بودن نصب دستگاه بتن ساز در مقایسه با کارخانه آسفالت، عمر مفید حداقل
۲ تا
۳ برابری بتن به جای آسفالت، فراوانی محصولات سیمان و کارخانجات سیمانی، معیارهای مقاومتی فشاری ، کارایی مناسب و عدم جداشدگی دانه ها، همگی را میتوان از مزایای این طرح ها عنوان کرد.
حمید اقبالیان همچنین خاطر نشان ساخت: در صورتیکه زیر سازی در لایه های ساب گرید و ساب بیس از تراکم خوبی برخوردار باشد، روسازی بتنی را می توان بر روی هر کدام از این لایه ها اجرا کرد که در حال حاضر پس از گذشت چند ماه از آغاز این پروژه حدود
۶ کیلومتر از جاده اجرا شده است .