حال و هوای شهر در آخرین روز تبلیغات
رقابت تبلیغاتی داوطلبین انتخاباتی در بشرویه به اوج رسید
27 ارديبهشت 1396 ساعت 19:45
–شهرستان بشرویه در آخرین روز رقابتهای انتخاباتی حال و هوای دیگری به خود گرفته و بازار تبلیغات هواداران برای معرفی کاندیدای مورد نظرشان به اوج خود رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم به نقل از خبرگزاری مهر؛ با نزدیک شدن به ۲۹ اردیبهشت ماه ، این روزها شهرستان بشرویه نیز همانند سایر کشور، حال و هوای دیگری گرفته است.
گرچه میتوان گفت هنوز هفته گذشته چندان خبری از انتخابات در شهرستان بشرویه نبود اما از ابتدای این هفته شور تبلیغاتی در بشرویه دوچندان شده و البته در ساعات پایانی شب به اوج خود میرسد.
با توجه به اینکه دمای هوای بشرویه در روز بسیار بالاست و این گرمی هوا ، بازار تبلیغاتی کاندیداها را با حضور کمرنگ مردم در روز از رونق میاندازد، شبها ستادهای انتخاباتی در بشرویه دیدنی ست.
این شبها در مقابل اکثر ستادهای کاندیداها تعداد زیادی میز و صندلی گذاشته شده و افرادی با حضور در ستادها مباحث داغ و مطالبات شهری را در همین مجالس بیان میکنند.
در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ، ۱۸ نفر در بشرویه برای نشستن بر ۵ کرسی شورای این شهر با یکدیگر رقابت میکنند.
حضور کمرنگ کاندیداهای زن
در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر نیز تنها دو نفر از بانوان شهرستان بشرویه کاندیدا شدهاند.
با وجود اینکه تنها دو بانو در عرصه رقابت انتخابات شورای شهر نام نویسی کردهاند اما تلاششان برای کسب رای مثال زدنی ست و در عرصه تبلیغات و رقابت پابه پای کاندیداهای مرد شهر فعالیت میکنند.
کما اینکه بانوان شهرستان نیز با توجه به کمبود امکانات رفاهی و تفریحی فراوان در بشرویه برای بانوان چشم امید بیشتری به کاندیداهای زن این دوره انتخابات دارند.
تبلیغ با طعم شام ، بستنی و نوشیدنی
اگر چه امروزه روش های تبلیغات انتخاباتی بسیار متنوع شده است اما بازهم در بشرویه این روزها شاهد تبلیغ از طریق پذیرایی از هواداران کاندیداها و مردم با شام، بستنی، نوشیدنی و... هستیم.
ناگفته نماند که عده ای هم در ضیافت های تمامی کاندیداها شرکت دارند و قول همکاری به همه کاندیداها دادهاند، اما معلوم نیست تا چه اندازه به قول خود عمل کنند، با این وجود کاندیداها دست از تلاش برنمی دارند.
سهم فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی
تبلیغات این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به نسبت دوره های گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است، و آن هم به دلیل پررنگ شدن نقش فضای مجازی در جامعه امروزی ست.
گرچه در بشرویه فضای مجازی به حالت کنترل شده و منطقی دنبال میشود اما این روزها گروه و کانال های تبلیغاتی تلگرامی در اکثر تلفن های همراه شهروندان بشرویه ای وجود دارد و هر ثانیه پیام های تبلیغاتی در آن به روز میشود.
پیام های شهروندی، شعارهای مختلف و عکس های رنگارنگ، شور تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی را دو چندان کرده است.
خیابانها پذیرای پوسترها و تراکت های تبلیغاتی کاندیداها
در این روزها خیابان های شهرستان بشرویه پذیرای پوسترها و تراکتهای تبلیغاتی و رنگارنگ کاندیداهاست.
عکس کاندیداها را برهر در و دیواری در شهر میتوان دید و حتی اکثر هواداران عکس کاندیدای موردنظر خود را بر پشت شیشه خودروها نصب کردهاند.
در اکثر خانه های شهر نیز عکس کاندیداهای ریاست جمهوری دیده میشود، عده ای از جوانان شهر این عکسها را در خانه مردم انداخته و یا در میدان اصلی شهر تصویر کاندیدای مورد نظر ریاست جمهوری را به مردم میدهند.
دو ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری مجاور یکدیگر
اگر چه بشرویه مدتی در سکوت انتخاباتی ریاست جمهوری به سر میبرد اما اولین ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مجاور میدان اصلی شهر راه اندازی شد، و هنوز چندساعتی بیشتر نگذشته بود که ستاد نامزد دیگر نیز در مجاور همان ستاد راه اندازی شد.
این دو ستاد که اغلب مملو از حضور هواداران است، در نزدیکی میدان اصلی شهر همواره توجه هر شهروند و رهگذری را به خود جلب میکند.
البته حضور مردم در این ستادها پس از پایان هر مناظره تلویزیونی بیشتر و مباحث آن داغ تر میشد.
رفاقت بجای رقابت در انتخابات شورای اسلامی روستاهای بشرویه
باوجود تلاش اکثر کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا برای حضور در شورا و رقابت با یکدیگر اما در روستاهای بشرویه فضای انتخابات کاملا رفاقتی شده است.
درحال حاضر در برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بشرویه تنها یک ستاد برای تمام کاندیداهای شورا فعالیت میکند و این امر علاوه بر بوجود آوردن فضای رفاقتی و دوستانه در بین کاندیداها، موجب افزایش آرامش مردم و نیز صرفه جویی در امکانات میشود.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۵۱ کاندیدا در بخش مرکزی و ۶۷ کاندیدا در بخش ارسک شهرستان بشرویه برای تکیه زدن بر کرسی شورا رقابت میکنند.
وضعیت فعلی شهرستان بشرویه در آخرین ساعات پایانی تبلیغات مثال زدنی است و حکایت از حضوری پرشور در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در پای صندوق های رای برای انتخاب اصلح دارد.
کد مطلب: 5753
آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/report/5753/رقابت-تبلیغاتی-داوطلبین-انتخاباتی-بشرویه-اوج-رسید