نماینده مردم بیرجند در مجلس:
ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارآمدی سیستم آموزش و پرورش است
29 خرداد 1396 ساعت 16:32
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه تاکنون دولتها نتوانستهاند به وزارتخانه آموزش و پرورش خوب رسیدگی کنند گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارآمدی سیستم آموزش و پرورش در پرورش نیروی انسانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سید محمدباقر عبادی در جمع فعالان فرهنگی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارآمدی سیستم آموزش وپرورش در پرورش نیروی انسانی است که باید فکر اساسی برای آن کرد اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولتها نتوانستهاند به وزارتخانه آموزش و پرورش خوب رسیدگی کنند به گونهای که در این زمینه با اهداف انقلاب فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه یکی از علل اختلاسها وجود فرهنگ قانونستیزی و قانونگریزی است که باید در آموزش و پرورش اصلاح شود افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم انسانسازی در کشور است که مدیران آینده کشور را در خود تربیت میکند.
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب سند 2030 توسط دولت کاملاً محرمانه روند را طی کرد افزود: چطور اینها یک سند به این مهمی را قبل از اینکه تصویب کنند به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نرساندند؟
وی با بیان اینکه این همه قرارداد نفتی و بانکی و غیره در این دولت به صورت محرمانه امضا شد اما شایسته نبود این سند 2030 که مربوطه به فرهنگ کشور است را از همه نهادهای فرهنگی مخفی کنند گفت: آقایان علیرغم اینکه شعار شفافیت میدهند اما متاسفانه مسائل محرمانه زیاد دارند.
رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقایان میگویند رونوشت سند برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای دیگر فرستاده شده است این مغالطه است چرا که بعد از اینکه به تصویب رساندند و رسانهای شد برای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادند و قبل از آن اصلاً گفتمانی با سایر بخشهای نظام نداشتند.
عبادی با اشاره به اینکه سندهای بالادستی کشور که طبق اذعان خود مسئولان بسیار قویتر از 2030 است متاسفانه میبینیم که اجرایی نمیشود گفت: اینها برای پر کردن کدام خلاء به سراغ 2030 رفتند؟
وی اظهار داشت: ماهیت سند 2030 سکولاری و لیبرالی است به طوری که در آن خدا و دین و معنویت جایی ندارد و به جای خدامحوری انسان محوری در آن لحاظ شده است.
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان یونسکو که این سند را نوشته هم کارکرد مثبت دارد و هم منفی و نهادهای بینالمللی گاهی جاده صاف کن نظام سلطه میشوند طبق این سند اینها با واژههایی مانند «صلح جهانی» میخواهند در کتابهای درسی ما حرفی از جنایتهای اسرائیل و دیگران زده نشود و از دفاع و جهاد و شهادت هم حرفی در کتابها نیاید در حالی خودشان تمام منطقه را ناامن کردهاند و ما ناچار به دفاع از خود هستیم و بدون فرهنگ مقاومت آسیب جدی میبینیم.
عبادی با اشاره به اینکه با همین 2030 کاری کردند که در کتابهای درسی کشورهای عربی یک فضای لطیف برای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است در حالی اسرائیل در منطقه امالفساد است و غفلت از آن عواقب بدی دارد افزود: طبق این سند باید اطلاعات آموزشی کشور را در اختیار یونسکو قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه در 2030 هیچ توجهی به معنویت و تربیت معنوی نشده است اظهار داشت: روح 2030 سکولاریسم و اومانیسم است فرانسه و آمریکا این سند را به دلیل وجود اسناد بالادستی خودشان نپذیرفتهاند.
رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت سند 2030 سکولاری و لیبرالی است به طوری که در آن خدا و دین و معنویت و در یک کلمه تربیت جایی ندارد و به جای خدا محوری انسان محوری قرار میگیرد و این سند از این نظر کاملا برخلاف سند تحول بنیادین است و خدامحور نیست.
عبادی با بیان اینکه در حال حاضر سند 2030 ملغی شده است گفت: ظاهرا 2030 در کشور تمام شده است اما باید مراقب بود که برخی به طور مخفی و بدون سر و صدا آن را اجرا نکنند.
کد مطلب: 6666
آدرس مطلب: http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/report/6666/ریشه-بسیاری-مشکلات-کشور-ناکارآمدی-سیستم-آموزش-پرورش