به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم؛ کارگاه هماندیشی با موضوع نقش رسانهها در اقتصاد مقاومتی بعدازظهر امروز با حضور مدیران رسانههای استان در بیرجند برگزار شد.
دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج رسانه خراسان جنوبی در این کارگاه اظهار داشت: رسانهها نباید دچار روزمرگی شوند و در زمینه پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی صنایع کوچک را به مردم معرفی کنند.
عادل اربابی افزود: برای موفقیت رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی باید آگاهی اهالی رسانه از مبانی اقتصاد مقاومتی بالا رود تا بتواند در اطلاعرسانی آن موفق باشد و در این زمینه اتحاد بین رسانهها از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از فعالان رسانهای خراسان جنوبی و مدیر پایگاه خبری خاورستان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسالت رسانهها مطالبهگری است، اظهار داشت: باید پیگیر منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم و در این زمینه کارنامه مسؤولان را بررسی کنیم و رسانه به عنوان عنصر مطالبهگر به سراغ دستگاههای مسؤول برود.
حسین خسروی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلاح الگوی مصرف از اصول اقتصاد مقاومتی است نقش رسانه در آگاه کردن مردم از نحوه درست مصرف کردن در زمینههای مختلف همچون مصرف درست برق و آب بسیار مهم است همانگونه که اخیراً با اطلاعرسانی صحیح در شهرستان طبس مصرف آب بسیار کاهش یافت.
وی افزود: اگر قرار است محرومیتزدایی شود باید تاکید بر محرومیت اقتصادی باشد و رسانهها غیرت استفاده از کالاهای ایرانی را در مردم افزایش دهند.
سرپرست خبرگزاری مهر در خراسان جنوبی نیز بیان داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید از شعار دادن و بیان موضوعات از صورت کلیشهای خارج شد و با بیان موضوعات به صورت ساده به درک درست مردم از اصول اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.
فاطمه زیراچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانوان نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند باید در زمینه تشویق بانوان به کسب و کار خانگی تلاش کنیم چراکه یکی از اصول اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال است.
وی افزود: همچنین با تشویق بانوان به خرید کالای ایرانی تا حد زیادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود.
منبع: فارس
کلمات کليدی: خراسان جنوبی، بیرجند، خراسان، خراسان تایم،