پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم 23 آذر 1396 ساعت 17:50 http://www.KhorasanTime.ir/fa/doc/news/10971/بازاریابی-موفق-حلقه-گمشده-حوزه-مشاغل-خانگی -------------------------------------------------- در جلسه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مطرح شد؛ عنوان : بازاریابی موفق، حلقه گمشده حوزه مشاغل خانگی -------------------------------------------------- موضوع اتصال به بازار و فروش محصولات مشاغل خانگی همواره از جمله مشکلات پیش ور یفعالن این عرصه بوده که موجب شده برخی نتوانند به اشتغال پایدار برسند. متن : به گزارش گروه اقتصادی خراسان تایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجتبی ابراهیمی، مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز 22 آذرماه در جلسه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور مدیر و کادر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی,برخی از مدیران کاریابی های بیرجند برگزار شد، گفت: الگوی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به صورت پایلوت در هشت استان اجرایی می شود. وی با اشاره به اینکه شناسایی رشته های مزیت دار خراسان جنوبی یکی از حلقه های مفقوده حمایت از مشاغل خانگی است، اظهار کرد: در الگوی توسعه مشاغل خانگی در گام اول به دنبال شناسایی رشته های مزیت دار استان با همکاری کارآفرینان و صاحب نظران هستیم. مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: در شناسایی رشته های مزیت دار مؤلفه هایی چون امکان وجود بازار فرامحلی و توانمندسازی اتصال به بازار بسیار حائز اهمیت است. همچنین در این جلسه چمنی، مدیر کاریابی کارآفرین گفت: مدارک دانشگاهی باید نشانی از توانایی و علم صاحب مدرک داشته باشد در حالی که در شرایط فعلی گاه اینگونه نیست و نمی توان بر حسب مدرک دانشگاهی اطمینان به توانایی فرد داشت. وی اظهار کرد: اگر برخی از کشورها چون چین توانستند به رشد اقتصادی دست بیابند به خاطر توجه و حمایت از مشاغل خانگی بوده است. چمنی یادآور شد: در حال حاضر مشکل مشاغل خانگی و فعالان در این عرصه بحث اتصال به بازار و فروش محصولات تولیدی است که عدم موفقیت در این عرصه موجب شده برخی نتوانند به اشتغال پایدار برسند. همچنین محمد رضا بازدیدی، مدیر داخلی یکی از کاریابی های خراسان جنوبی گفت: در بسیاری از رشته ها چون پرورش قارچ اگر بسته بندی مناسب وجود داشته باشد بی شک بازار خود را هم خواهد داشت و می تواند به شغل پایدار منجر شود. مدیر داخلی یکی از کاریابی های خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به سلیقه بازار اظهار کرد: در جهت ایجاد بازاریابی برای محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی می توان به ظرفیت کشورهای حاشیه دریای خزر توجه کرد. فاطمه حسینی مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات بحث توسعه مشاغل خانگی این است که برخی از محصولات دسته بندی و بسته بندی مناسب ندارد. مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی باید به سمت رشته هایی برویم که با وضعیت جغرافیایی استان و خشکسالی منطقه مناسب باشد. انتهای پیام/4