به گزارش گروه اقتصادی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجتبی ابراهیمی، مدیر تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز 22 آذرماه در جلسه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور مدیر و کادر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی , برخی از مدیران کاریابی های بیرجند برگزار شد، گفت: الگوی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به صورت پایلوت در هشت استان اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه شناسایی رشتههای مزیتدار خراسانجنوبی یکی از حلقههای مفقوده حمایت از مشاغل خانگی است، اظهار کرد: در الگوی توسعه مشاغل خانگی در گام اول به دنبال شناسایی رشتههای مزیت دار استان با همکاری کارآفرینان و صاحب نظران هستیم .
مدیر تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد دانشگاهی خراسانجنوبی یادآور شد: در شناسایی رشتههای مزیتدار مؤلفههایی چون امکان وجود بازار فرامحلی و توانمندسازی اتصال به بازار بسیار حائز اهمیت است.
همچنین در این جلسه چمنی، مدیر کاریابی کارآفرین گفت: مدارک دانشگاهی باید نشانی از توانایی و علم صاحب مدرک داشته باشد در حالی که در شرایط فعلی گاه اینگونه نیست و نمیتوان بر حسب مدرک دانشگاهی اطمینان به توانایی فرد داشت.
وی اظهار کرد: اگر برخی از کشورها چون چین توانستند به رشد اقتصادی دست بیابند به خاطر توجه و حمایت از مشاغل خانگی بوده است.
چمنی یادآور شد: در حال حاضر مشکل مشاغل خانگی و فعالان در این عرصه بحث اتصال به بازار و فروش محصولات تولیدی است که عدم موفقیت در این عرصه موجب شده برخی نتوانند به اشتغال پایدار برسند.
همچنین محمد رضا بازدیدی، مدیر داخلی یکی از کاریابیهای خراسان جنوبی گفت: در بسیاری از رشتهها چون پرورش قارچ اگر بستهبندی مناسب وجود داشته باشد بیشک بازار خود را هم خواهد داشت و میتواند به شغل پایدار منجر شود.
مدیر داخلی یکی از کاریابیهای خراسانجنوبی با اشاره به ضرورت توجه به سلیقه بازار اظهار کرد: در جهت ایجاد بازاریابی برای محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی میتوان به ظرفیت کشورهای حاشیه دریای خزر توجه کرد .
فاطمه حسینی مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال خراسانجنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات بحث توسعه مشاغل خانگی این است که برخی از محصولات دستهبندی و بستهبندی مناسب ندارد.
مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال خراسانجنوبی یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی باید به سمت رشتههایی برویم که با وضعیت جغرافیایی استان و خشکسالی منطقه مناسب باشد.
انتهای پیام/4
کلمات کليدی: خراسانتایم , مشاغل خانگی , اشتغال , بازاریابی