مسئول سازمان فضای مجازی سراج خراسان جنوبی در گردهمایی فعالان فضای مجازی شهرستان فردوس اظهار داشت:
ما در فضای مجازی به کسانی که بتوانند تولید محتوا کنند نیاز داریم زیرا ما مخاطبی داریم که ذائقه اش تغییر کرده است و باید محتوای با کیفیت و فاخر تولید کنیم.
وی ادامه داد: در فضای مجازی یکسری محتواها خودش، خودش را مطرح میکند و ما باید محتوایی تولید کنیم که مردم خودشان منتشر کنند البته شبکه تشکیلاتی انتشار نیز بسیار مهم است.
وی افزود: ما نمیتوانیم ادعای کار تشکیلاتی در فضای مجازی داشته باشیم اما در محیطی که قشرش مشخص نیست کار تخصصی فرهنگی کنیم باید بخش بندی کنیم و خانمها، آقایان، نوجوانان، جوانان و دیگر گروه ها را تقسیم بندی کنیم زیرا اصل اول در اثرگذاری مخاطب شناسی می باشد.
کسرائی نیا موضوع دیگر قابل اهمیت در فضای مجازی را رسانه شناسی دانست و گفت: بسیاری از افراد از اینستاگرام به عنوان رسانه انتشاری استفاده می کنند که این کار درستی نیست زیرا در شبکههای اجتماعی سه گروه داریم، گروه تولید محور مثل تویتر که اگر ما بتوانیم گروهی را در فضای توییتر داشته باشیم هشتگ تولید کنیم و ظرفیت فضای مجازی را با نیاز خودمان تطبیق دهیم بسیار تاثیر گذار است .
مسئول سازمان فضای مجازی سازمان سراج خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته ما در تویتر هیچ اثرگذاری نداشتیم و تمام آن در اختیار جبهه ضد انقلاب بود اما امروز در توییتر حرفی برای گفتن داریم.
وی ادامه داد: اینستاگرام رسانه سبک زندگی است و باید در آن روی اصول سبک زندگی به خصوص اصولی که مقام معظم رهبری تاکید دارند تمرکز کنیم و از آن استفاده کنیم، پیام رسانها و شبکههای اجتماعی نیز انتشاری هستند، مانند تلگرام، سروش و دیگر پیام رسانهای داخلی. ما در تلگرام یا در سروش نمیتوانیم محتوا تولید کنیم در آن ها فقط انتشار محتوا یعنی محتوا شناسی داریم باید بدانیم هر محتوا را کجا تولید کنیم و کجا آن را منتشر کنیم و مخاطبمان را بشناسیم که چه محتوایی را می پسندند.
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانستند و از سوی دیگر آینده کشور دست شما جوانان می باشد و امروزه این فقط خانوادهها نیستند که فرزندان را تربیت میکنند بلکه این رسانه ها هستند که آنها را تربیت میکنند این که چگونه فکر کنند چگونه رفتار کنند و چگونه حرف بزند لذا تمرکز بر این موضوع اهمیت ویژه ای دارد.
کسرائی نیا تصریح کرد: ما در مجموعه سراج از شما حمایت میکنیم اما ایده و خلاقیت و کار کردن باید توسط شما صورت گیرد و فعال فضای مجازی جبهه انقلاب باید جلوتر از همه حرکت کند برای نمونه ما در توییتر دو وظیفه داریم اول اینکه هشتگهای که نیروهای خودمان تولید کرده اند را منتشر و استفاده کنیم و محتوای دیگران را نیز حمایت کنیم اینکه کسی فعالیتی انجام دهد اما مورد حمایت قرار نگیرد زیاد موثر نیست و باید بدانیم دیگران چه میگویند و ما نیز در همان موضوع حرف بزنیم لذا کار تشکیلاتی اهمیت ویژهای دارد و کار تشکیلاتی یعنی فرمانبرداری یعنی اگر رهبری موضوعی را مطرح کردند باید آن را در جامعه پیاده سازی کنیم و باید بتوانیم محتوا را به زبان ساده برای مخاطب خود بیان کنیم .
مسئول سازمان فضای مجازی سراج خراسان جنوبی گفت: با توجه به فیلتر شدن تلگرام کسانی که می توانند اثر گذار باشند توییتر و اینستاگرام اولویت دارد و استفاده از تلگرام در اولویت نیست و همچنین حمایت از پیام رسان های داخلی نیز در اولویت است، البته همه آنها مشکلاتی دارند اما تا تقاضا نباشد علم پیشرفت نمیکند و قطعا این مشکلات نیز به مرور زمان رفع خواهد شد.
کلمات کليدی: خراسانتایم , پیام رسان داخلی , سراج