به گزارش گروه اجتماعی خراسانتایم به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی دادگر در آیین تجلیل از پرسنل اجرایی بحران شبکههای آسیب دیده در سیل شهریور ماه امسال در بیرجند اظهار داشت: تلاش جهادی که کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در تامین برق پایدار مشترکین دارند خیلی وقتها در سایه اقدامات دیگر قرار گرفته و دیده نمیشود.
وی با بیان اینکه این حجم از خدمات که توسط همکاران ارائه میشود کم نظیر است گفت: در شرایط بحرانی مانند برف، باران، طوفان و در مجموع شرایط نامساعد جوی کار ما بسیار دشوار و سنگینتر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: امروز فرصتی دست داد که در خدمت همکاران پر تلاش، مسئولان و مدیران شهرستانها باشیم و به شکلی از تلاش همکاران که در تامین برق پایدار مردم نقش دارند تقدیر کنیم.
دادگر با اشاره به اینکه مصرف برق استان 309 مگاوات بوده است افزود: تلفات شبکه توزیع نیز در سال گذشته 6.96 درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به شاخصهای پراکندگی اشاره و بیان کرد: طول شبکه فشار متوسط به ازای هر مشترک در استان 33.6 متر و شبکه فشار ضعیف 15.3 متر است که با توجه به اینکه این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است تبعاً هزینه و تلاش بیشتری برای تعمیرات و نگهداشت شبکه میطلبد که سبب افزایش حجم کار و فعالیت روی شبکه میشود.
دادگر از اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان ماه امسال در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: در طرح مذکور مشترکان در سه بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته بندی شده و مشترکان کم مصرف از تخفیف 100 درصدی بهرهمند میشوند.
وی با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف افزود: مشترکین خوش مصرف با انجام اقدامات مدیریتی در مصرف لوازم خانگی خصوصا لوازم برقی پر مصرف میتوانند در دسته مشترکان کم مصرف قرار بگیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از راهاندازی اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق ایران با عنوان "برق من" خبر داد و اظهار داشت: مشترکین با نصب اپلیکیشن برق من میتوانند از تمام خدمات شرکت توزیع نیروی برق بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیک بهرهمند شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: همکاران این شرکت در سیل شهریورماه و در اصلاح شبکه و برقرسانی به مناطق سیل زده بسیار خوب عمل کردند و با ارزیابیهایی که داشتیم شرکت برق استان تنها شرکت و ادارهای است که همه بدنه همپای مدیر شرکت کارشناسی و فنی عمل کردند.
سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: در سیل اخیر کاستیهای برخی از دستگاههای دیگر با حضور پررنگ شرکت توزیع نیروی برق استان پوشیده شد و پرسنل شرکت توزیع برق زودتر از سایر تیمهای خدماتی استان در صحنه حضور یافته و برق روستاها را وصل کردند که جای قدردانی دارد.
وظایف و نحوه عملکرد همکاران در مدیریت بحران موثر است
دبیر گروه بحران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در زمان وقوع بحران برای عکس العمل سریع و به موقع پرسنل نیاز است وظایف و نحوه عملکرد هر یک از کارکنان مشخص باشد که با توجه به سناریوهای تعریف شده و تجربه اتفاقات گذشته این امر در شرکت توزیع نیروی برق استان به نحو مطلوبی انجام شده است.
سابقی افزود: در طول سال با انجام مانورها و رزمایشهای تمرینی در قالب اقدامات جهادی و ضربتی آمادگی پرسنل در انجام امور در شرایط بحرانی مورد تست و آزمایش قرار گرفته و در صورت نیاز دستورالعملها مورد بازبینی و اصلاح قرار میگیرد.
وی یادآور شد: در زمان بروز بحرانها به ویژه زلزله تامین برق و ایجاد شرایط ایمن در منطقه زلزله زده در کوتاهترین زمان میتواند در کاهش اثرات نامطلوب موثر باشد.
در پایان این جلسه از پرسنل اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور میر جلیلی مدیر کل مدیریت بحران استانداری و دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/4